Porsche Panamera Diesel: prodej zahájen

Především na maximální jízdní dosah je zaměřeno vznětové provedení hatchbacku Porsche Panamera.

Také na naše silnice nyní přijíždí nová Panamera Diesel, o jejíž přípravě jsme vás informovali již na sklonku loňského roku. Na pneumatikách se sníženým valivým odporem má kombinovanou spotřebu paliva podle cyklu NEFZ 6,3 l/100 km při produkci CO2 o hmotnosti 167 g/km. Toto šestiválcové vznětové Gran Turismo s nádrží na 80 l paliva je proto například schopné na jedno natankování absolvovat cestu z Prahy do Monaka. Na českém trhu bude Panamera Diesel k dispozici od srpna 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, jeho základní cena byla stanovena těsně nad hranicí 2 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dynamiku novému modelu dodává vznětový třílitrový motor V6 s výkonem 250 koní (184 kW), jenž je k dsipozici v rozmezí 3 800 až 4 400 ot./min. Nejvyšší točivý moment 550 Nm je dostupný od 1 750 do 2 750 ot./min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S je šestiválcová Panamera Diesel schopna zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost činí 242 km/h. Kombinovaná spotřeba se standardními pneumatikami je 6,5 l/100 km (172 g/km CO2), Panamera Diesel se dodává výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tomto motoru s poměrně skromným objemem najdeme ta nejmodernější konstrukční řešení. Jde například přímé vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači, které pracující s tlakem až 200 MPa. Nechybí přeplňování turbodmychadlem s elektronicky ovládanou proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola turbíny, řízená recirkulace výfukových plynů ani oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Standardní výbavou tohoto motoru je funkce řízeného zhášení motoru start/stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardně dodávané ocelové odpružení Panamery Diesel může být na přání nahrazeno adaptivním vzduchovým podvozkem, který umožňuje široký rozsah nastavení. Nový model lze na první pohled rozpoznat podle nápisů „diesel“ umístěných na předních dveřích v rovině bočních blikačů. Na evropském trhu bude Panamera Diesel v prodeji od letošního srpna a zákládní cena u nás je stanovena 2 059 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek 
  

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků