Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche přiveze na autosalon ve Frankfurtu modernizovanou Panameru s podstatně vylepšeným vznětovým šestiválcem. Nové jsou údajně veškeré pohyblivé díly motoru, od pístů až po klikovou hřídel. Turbo dostalo chlazení vodou a jeho plnicí tlak se zvýšil ze dvou a půl baru na rovné tři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panamera Diesel teď zvládne 0-100 km/h za rovných šest sekund

Výsledkem těchto změn je nárůst nejvyššího výkonu z 250 koní na podstatně sympatičtějších tři sta, dosahovaných v typických (pro diesel) 4000 min-1. Točivý moment se zvýšil o 100 Nm, na 650 Nm v rozsahu 1750-2500 min-1

Testy | Video | BMW | SUV | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Panamera Diesel tak konečně není pomalejší než Audi A8 se stejným motorem. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za rovných šest sekund a na dostatečně dlouhé rovince vyvine až 259 km/h. Zákazníci by ale možná pod její kapotou raději viděli skvělou biturbo verzi agregátu 3.0 TDI, kterou Audi montuje do A6...

Chuť by jim mohlo spravit zařazení systému Porsche Torque Vectoring Plus (PVT+) do sériové výbavy naftové Panamery. Jedná se o elektronicky ovládaný zadní diferenciál v kombinaci s cíleným přibrzďováním kol. 

Vylepšená Panamera Diesel má také tužší stabilizátory a nové zpřevodování: stálý převod je delší a první čtyři rychlostní stupně osmistupňového automatu Tiptronic S naopak kratší než dosud. Panamera se tak vedle lepší akcelerace může pochlubit i kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km.

Koupit si novou Panameru Diesel budete moci od ledna 2014, cena v Německu byla stanovena na 85 300 € (2,19 milionu Kč). Naftová motorizace dosud oslovila 8500 zákazníků Porsche a na celkovém odbytu Panamery se tak podílí patnácti procenty.  

 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků