Porsche Panamera Diesel: naftová varianta potvrzena

Dnes se již snad nepodivíme ničemu. Vezměme si třeba Porsche, legendárního stavitele sportovních automobilů spoléhajících na schopnosti svých řidičů, jehož v posledních letech prakticky živí dodávky (Cayenne) a podivné liftbacky (Panamera), nutí nám nedokonalé automaty (PDK) a svou budoucnost spatřuje v hybridech. Ale může být ještě hůř, drsná doba si totiž žádá drsných řešení.

Matthias Muller, nejvyšší muž Porsche, právě potvrdil, že již během roku 2011 představí Panameru osazenou vznětovým motorem. Vodítkem pro toto rozhodnutí je nejspíš obchodní úspěch Cayennu Diesel. Ačkoli zatím neznáme detaily, bude Panamera podle všeho osazena obligátním „třílitrem“ s výkonem 240 koní (176 kW) jenž bude zřejmě kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jen tak na okraj, Muller se rovněž nechal slyšet, že si automobilka Porsche nechala patentovat jméno Cajan, jež zřejmě padne nejlevnějšímu modelu Porsche, na jehož přípravě Porsche nyní horečně pracuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jako by nestačilo, že sama Panamera je na Porsche modelem značně pochybným. Nyní bude k dispozici i s naftovým motorem...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků