Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB. Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI.

Nová generace Porsche Panamera by se měla představit přibližně v polovině letošního roku. V návaznosti na koncept Sport Turismo z roku 2012 se začalo mluvit také o provedení kombi (nebo spíše shooting brake) . Porsche tak konečně bude mít vlastní „kombík v tédéíčku a v čtyřkolce.“ Existenci tohoto modelu potvrdily první špionážní fotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Praktičtější varianta nové Panamery bude spíše hatchback než plnohodnotné kombi. Panamera vyjede na nové platformě MSB, bude o 90 kg lehčí a vedle osmiválce s výkonem okolo 600 koní dostane i elektrickou variantu a plug-in hybrid

Ale teď vážně. Praktičnost nebude v případě Panamery Combi hlavním kritériem vývoje. Má se jednat spíš o mix hatchbacku a kombi; design zadní části se bude blížit pojetí SUV Porsche Macan. Ostatně koncept Sport Turismo také nebylo extra dlouhé kombi s gigantickým kufrem.

Testy | Video | SUV | Sportovní auta | Srovnávací testy | BMW | Porsche

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB, která je určena kompaktnějším vozům s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Tu vyvíjí pro celý koncern právě Porsche. Díky modularitě této platformy vznikne nejen Panamera s prodlouženým rozvorem, ale také hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, který je slibovanou konkurencí pro Teslu Model S.

Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI. Porsche dostane novou generaci koncernových motorů. Připravuje se i vznětový osmiválec s elektrickým kompresorem, který se představil nyní v Audi SQ7. Plug-in hybrid by mohl dostat pouze čtyřválec a Porsche zvažuje plně elektrickou variantu rovněž s příplatkovým pomocným agregátem, aby nebyl majitel odkázán pouze na nabíjecí stanici.

Testy | Ojetiny | SUV | Off-roady | Porsche

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Na opačném konci nabídky pak bude samozřejmě Panamera Turbo S s dvěma turby přeplňovaným osmiválcem a výkonem okolo 600 koní. Toto provedení bude k dispozici i pro variantu Shooting Brake. Nová generace Panamery bude také o 90 kg lehčí a dostane interiér inspirovaný supersportem 918 Spyder.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků