Na Severní smyčce Nürburgringu vykopaná válečná sekyra mezi značkami Porsche a Nissan se v posledních měsících blýští jasnou září a nejrychlejším sériové vyráběném kupé zatím není zdaleka rozhodnuto.
O ligu níže se ale do hry zapojují i jiné značky. Cadillac CTS-V zde bodoval také a dlouhé měsíce se honosil titulem nejrychlejšího sedanu Severní smyčky. Jenže podle zatím neověřených informací jej zde nyní nakonec „udělal“ jiný prestižní sedan - Porsche Panamera Turbo. Novinka ze Stuttgartu kolo údajně zajela za 7 min 56 s, tedy o tři vteřiny rychleji než Cadillac. To by přitom znamenalo místní rekord mezi sériovými čtyřdvéřovými sedany, jehož držitelem dosud Cadillac byl. Kdyby to byla pravda, lesk zisku tří vteřin může poněkud zastínit porovnání ceny a výkonu, neboť Panamera Turbo stojí více než dvakrát tolik co Cadillac CTS-V.
Ačkoli se Severní smyčka Nürburgringu stává v otázce jízdních výkonů stále působivější metou, její význam lze z řady racionálních důvodů zpochybnit. To přitom neznamená, že bychom nové Panameře nepřáli. Je však třeba připustit, že výkony asynchronně soupeřících vozů jsou ovlivněny řadou faktorů od použitých pneumatik přes roční období a teplotu až po schopnosti a náladu řidiče.
Porsche Panamera