Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

K Panameře 4S, Turbo a 4S Diesel se nyní připojuje také hybridní verze 4 E-Hybrid. Má 462 koní a velmi nízkou udávanou spotřebu.

Porsche Panamera mělo hybridní variantu už v předešlé generaci, potkat takový vůz na našich silnicích ale bylo spíše svátkem. Zákazníci zkrátka stále hodně dají na klasické verze, novinka by ale mohla jejich přesvědčení „nalomit“. Vedle provedení 4S, Turbo a 4S Diesel zastává nový 4 E-Hybrid pozici čtvrtého do party, a věřte tomu nebo ne, bere si něco i z beznadějně vyprodaného hyperpostu 918 Spyder.

Pro začátek trochu suchých faktů: Panamera 4 E-Hybrid je plug-in hybrid s pohonem všech kol, základ spočívá ve vidlicovém šestiválci 2.9 Biturbo (243 kW a 450 N.m) párovaném s novou osmistupňovou převodovkou PDK, kombinovaný výkon činí a 340 kW (462 koní) a točivý moment je 700 N.m. Vůz se vždycky po startu chová jako elektromobil a čistě na elektrickou energii dokáže ujet do rychlosti 140 km/h až 50 kilometrů při spotřebě 15,9 kWh/100 km.

Zajímavosti | Sportovní auta | Porsche | Sedany

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Mnohem zajímavější je ale kombinovaná spotřeba 2,5 l/100 km, která ale bude velmi závislá na tom, jak řidič s autem pracuje. K tomu slouží režimy E-Power (čistě elektrický), Hybrid Auto (hybridní), E-Hold (zachování energie v akumulátoru) a E-Charge (dobíjení motorem a rekuperací během jízdy). Podobné je to také například u Volkswagenu Passat GTE, se kterým zkrátka musíte pracovat, jinak budete jezdit za sedm litrů a výhoda plug-in hybridu se neprojeví. Volbou balíčku Sport Chrono získáte i tradiční režimy Sport a Sport Plus, na ty ale při snaze o co nejmenší spotřebu zapomeňte.

Energie je uložená v lithium-iontoivém akumulátoru chlazeném kapalinou, který je najdete pod podlážkou v zavazadlovém prostoru. Mezigeneračně stoupla jeho kapacita z 9,4 na 14,1 kWh, a to dokonce při zachování stejné hmotnosti. Nabíjení z běžné domácí sítě zabere necelých šest hodin, rychlonabíječka úkon zvládne za méně než čtyři hodiny.

Tajné | Kombi | Hybridy | Sportovní auta | Porsche

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Akumulátor napájí elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 400 N.m, který je stejný jako u hypersportu 918 Spyder. Nelze přitom říci, že by Porsche věnovalo veškeré úsilí dosažení nízké spotřeby, protože 4 E-Hybrid dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 278 km/h. Slušné!

Porsche Panamera 4 E-Hybrid se veřejnosti naživo představí na blížícím se autosalonu v Paříži. Automobilka nicméně nedělá přílišné drahoty se zveřejněním ceny – vůz lze už nyní objednávat za nejméně 107.553 eur, což je v přepočtu asi 2,9 milionu korun. První exempláře se v Evropě objeví v průběhu dubna, ve standardu jim nebude chybět například komfortní vzduchový podvozek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků