Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

K Panameře 4S, Turbo a 4S Diesel se nyní připojuje také hybridní verze 4 E-Hybrid. Má 462 koní a velmi nízkou udávanou spotřebu.

Porsche Panamera mělo hybridní variantu už v předešlé generaci, potkat takový vůz na našich silnicích ale bylo spíše svátkem. Zákazníci zkrátka stále hodně dají na klasické verze, novinka by ale mohla jejich přesvědčení „nalomit“. Vedle provedení 4S, Turbo a 4S Diesel zastává nový 4 E-Hybrid pozici čtvrtého do party, a věřte tomu nebo ne, bere si něco i z beznadějně vyprodaného hyperpostu 918 Spyder.

Pro začátek trochu suchých faktů: Panamera 4 E-Hybrid je plug-in hybrid s pohonem všech kol, základ spočívá ve vidlicovém šestiválci 2.9 Biturbo (243 kW a 450 N.m) párovaném s novou osmistupňovou převodovkou PDK, kombinovaný výkon činí a 340 kW (462 koní) a točivý moment je 700 N.m. Vůz se vždycky po startu chová jako elektromobil a čistě na elektrickou energii dokáže ujet do rychlosti 140 km/h až 50 kilometrů při spotřebě 15,9 kWh/100 km.

Zajímavosti | Sportovní auta | Porsche | Sedany

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Mnohem zajímavější je ale kombinovaná spotřeba 2,5 l/100 km, která ale bude velmi závislá na tom, jak řidič s autem pracuje. K tomu slouží režimy E-Power (čistě elektrický), Hybrid Auto (hybridní), E-Hold (zachování energie v akumulátoru) a E-Charge (dobíjení motorem a rekuperací během jízdy). Podobné je to také například u Volkswagenu Passat GTE, se kterým zkrátka musíte pracovat, jinak budete jezdit za sedm litrů a výhoda plug-in hybridu se neprojeví. Volbou balíčku Sport Chrono získáte i tradiční režimy Sport a Sport Plus, na ty ale při snaze o co nejmenší spotřebu zapomeňte.

Energie je uložená v lithium-iontoivém akumulátoru chlazeném kapalinou, který je najdete pod podlážkou v zavazadlovém prostoru. Mezigeneračně stoupla jeho kapacita z 9,4 na 14,1 kWh, a to dokonce při zachování stejné hmotnosti. Nabíjení z běžné domácí sítě zabere necelých šest hodin, rychlonabíječka úkon zvládne za méně než čtyři hodiny.

Tajné | Sportovní auta | Kombi | Hybridy | Porsche

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Akumulátor napájí elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 400 N.m, který je stejný jako u hypersportu 918 Spyder. Nelze přitom říci, že by Porsche věnovalo veškeré úsilí dosažení nízké spotřeby, protože 4 E-Hybrid dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 278 km/h. Slušné!

Porsche Panamera 4 E-Hybrid se veřejnosti naživo představí na blížícím se autosalonu v Paříži. Automobilka nicméně nedělá přílišné drahoty se zveřejněním ceny – vůz lze už nyní objednávat za nejméně 107.553 eur, což je v přepočtu asi 2,9 milionu korun. První exempláře se v Evropě objeví v průběhu dubna, ve standardu jim nebude chybět například komfortní vzduchový podvozek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků