Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

K Panameře 4S, Turbo a 4S Diesel se nyní připojuje také hybridní verze 4 E-Hybrid. Má 462 koní a velmi nízkou udávanou spotřebu.

Porsche Panamera mělo hybridní variantu už v předešlé generaci, potkat takový vůz na našich silnicích ale bylo spíše svátkem. Zákazníci zkrátka stále hodně dají na klasické verze, novinka by ale mohla jejich přesvědčení „nalomit“. Vedle provedení 4S, Turbo a 4S Diesel zastává nový 4 E-Hybrid pozici čtvrtého do party, a věřte tomu nebo ne, bere si něco i z beznadějně vyprodaného hyperpostu 918 Spyder.

Pro začátek trochu suchých faktů: Panamera 4 E-Hybrid je plug-in hybrid s pohonem všech kol, základ spočívá ve vidlicovém šestiválci 2.9 Biturbo (243 kW a 450 N.m) párovaném s novou osmistupňovou převodovkou PDK, kombinovaný výkon činí a 340 kW (462 koní) a točivý moment je 700 N.m. Vůz se vždycky po startu chová jako elektromobil a čistě na elektrickou energii dokáže ujet do rychlosti 140 km/h až 50 kilometrů při spotřebě 15,9 kWh/100 km.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sedany | Porsche

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Mnohem zajímavější je ale kombinovaná spotřeba 2,5 l/100 km, která ale bude velmi závislá na tom, jak řidič s autem pracuje. K tomu slouží režimy E-Power (čistě elektrický), Hybrid Auto (hybridní), E-Hold (zachování energie v akumulátoru) a E-Charge (dobíjení motorem a rekuperací během jízdy). Podobné je to také například u Volkswagenu Passat GTE, se kterým zkrátka musíte pracovat, jinak budete jezdit za sedm litrů a výhoda plug-in hybridu se neprojeví. Volbou balíčku Sport Chrono získáte i tradiční režimy Sport a Sport Plus, na ty ale při snaze o co nejmenší spotřebu zapomeňte.

Energie je uložená v lithium-iontoivém akumulátoru chlazeném kapalinou, který je najdete pod podlážkou v zavazadlovém prostoru. Mezigeneračně stoupla jeho kapacita z 9,4 na 14,1 kWh, a to dokonce při zachování stejné hmotnosti. Nabíjení z běžné domácí sítě zabere necelých šest hodin, rychlonabíječka úkon zvládne za méně než čtyři hodiny.

Tajné | Kombi | Sportovní auta | Hybridy | Porsche

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Akumulátor napájí elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 400 N.m, který je stejný jako u hypersportu 918 Spyder. Nelze přitom říci, že by Porsche věnovalo veškeré úsilí dosažení nízké spotřeby, protože 4 E-Hybrid dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 278 km/h. Slušné!

Porsche Panamera 4 E-Hybrid se veřejnosti naživo představí na blížícím se autosalonu v Paříži. Automobilka nicméně nedělá přílišné drahoty se zveřejněním ceny – vůz lze už nyní objednávat za nejméně 107.553 eur, což je v přepočtu asi 2,9 milionu korun. První exempláře se v Evropě objeví v průběhu dubna, ve standardu jim nebude chybět například komfortní vzduchový podvozek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků