Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

Zákazníci, kteří mají objednané Porsche 911 GT3 aktuální generace 991, se svého nového auta jen tak nedočkají. Automobilka z Zuffenhausenu totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetřila dva případy samovolného požáru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Policejní snímky hořícího Porsche 911 GT3 ze Švýcarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvěsti o přerušení dodávek kolovaly internetem už minulý týden v souvislosti s kauzou švýcarského majitele. Jeho Porsche 911 GT3 začalo během jízdy vydávat podezřelé zvuky z motoru. Proto sjel z dálnice  a zastavil. Zjistil, že z auta uniká olej a z motorového prostoru vychází kouř. Zanedlouho auto vzplanulo. 

Teprve nyní ale automobilka potvrdila, že k pozastavení dodávek zákazníkům skutečně přikročila. Mluvčí Porsche to včera odpoledne přiznal agentuře Reuters

K druhému podezřelému vzplanutí došlo podle blogu Axis of oversteer v Itálii. U téměř nové GT3 s najetými šedesáti kilometry se rozsvítila kontrolka upozorňující na nízký tlak oleje a několik sekund nato vypukl požár. 

Porsche letos dodalo zákazníkům 322 kusů GT3. Relativně specializovaná varianta řady 911 je vyladěná pro nasazení na závodních okruzích. Vedle špičkového podvozku je její chloubou vysokotáčkový atmosféricky plněný boxer o výkonu 475 koní. Právě ten by mohl být příčinou problémů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální GT3 má zbrusu nový motor, kombinovaný výhradně s převodovkou PDK

Zatímco dřívější generace GT3 měly motory Mezger, jejichž původ sahal až k závodní 911 GT1, boxer v GT3 generace 991 je nová konstrukce, vycházející z jednotky pro Carreru S. Má ale řadu jiných dílů včetně klikové hřídele, ojnic a kompletních ventilových rozvodů. Díky tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je také přenos hnací síly. Zatímco předchozí modely GT3 spoléhaly na manuální řazení, současná verze se dodává výhradně s dvouspojkovou převodovkou PDK. 

Porsche 911 GT3 není nejdražší variantou 911, jak mylně uvedla ČTK a některá média to od ní převzala. U českého dovozce stojí 3 813 000 Kč. Například 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 5 757 000 Kč.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků