Porsche nabídne „rekuperaci” brzdné energie pro Panameru, spotřeba klesne až o 0,7 litru

Porsche pokračuje v pochybných vylepšeních svého neméně pochybného modelu Panamera a pro modelový rok 2011 nabídne další „ekologické vylepšení”. Po 19" kolech s pneumatikami s nižším valivým odporem, jež mají snížit průměrnou spotřebu paliva o 0,2 litru na 100 km, a systému Auto Start Stop, jehož efekt záleží na míře městského využití vozu, přichází Porsche s dalším prvkem odkoukaným od BMW - pseudorekuperací brzdné energie.

Rekuperace jako taková není ničím novým a u hybridních vozů má nesporně velký význam. Elektromotory, které u nich pohánějí jednotlivá kola, přebírají při snaze brzdit funkci alternátoru a svým odporem jsou s to hybridní vůz zpomalovat tak, že brzdy přijdou ke slovu jen při ostřejší jízdě. Takto nastřádaná energie je kumulována v adekvátně velkých akumulátorech a využita opět elektromotory při další akceleraci.

Jenž k čemu je taková rekuperace u konvenčních vozů, kde ji nelze zpětně využít pro pohon samotného vozu, ale leda pro chod navigace či elektrických sedadel? Hádáte správně, takový systém zde velké využití nemá - zatímco u hybridu se stará o většinu úspory paliva, zde může uspořit ledá pár deci. Proto také u Porsche (nebo zmiňovaného BMW) o žádnou skutečně významnou rekuperaci ani nejde - systém pouze více zapojí klasický alternátor při brzdění a o to méně jej využije při akceleraci či jindy, kdy by byl spíše zátěží.

Porsche tento prvek nabídne jako standard pro všechny osmiválcové modely a slibovaná úspora paliva činí až 0,7 litru pro model Turbo. U verzí S a 4S je pak řeč o 0,5 litru paliva, „eSko” tak nabídne kombinovanou spotřebu 10,3 litru benzinu na 100 km. Realita samozřejmě může být jiná, ale tu ukáže jedině osobní zkušenost.

Pokud byste náhodou chtěli tento systém nemít, stejně jako u BMW máte smůlu, nedá se mu vyhnout. Leda byste si objednali ještě Panameru letošního modelového roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera 4S pro rok 2011, nový systém bude zjevně více přitahovat ženy...
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků