Porsche nabídne li-ionové akumulátory, ušetří 10 kg hmotnosti

Pokud si nyní budete kupovat některý z vozů Porsche řad 911 GT3, 911 GT 3 RS a Boxster Spyder, můžete si připlatit za instalaci moderní baterie li-ion na místo konvenční olověné jednotky s kapacitou 60Ah. Novinka si přitom vystačí jen s 18Ah, ale řidič by ani tak neměl v provozu záměnu poznat. Důvodem je proměnlivá dostupnost elektrické energie u olověných akumulátorů (hovoří se až o 30 %), zatímco baterie li-ion se za všech podmínek pyšní hodnotou 100 %.

V kombinaci s úsporou bezmála 10 kg (standardní akumulátor váží okolo 16, tento jen 6 kilogramů) by se mohlo zdát, že jde o dobrou věc, ovšem pouze do chvíle, než dojde k placení. Popsaný akumulátor totiž Porsche nabízí za příplatek plných 1 904 Euro včetně daně. Pokud se však rozhodnete osadit jím svůj stávající vůz Porsche, připravte se na nehorázných 2 499 Euro.

Dámy, jestliže váháte nad vánočním dárkem pro svého manžela, který jej překvapí nejen pod stromečkem, ale ještě jednou v lednu při pročítání výpisů transakcí platební kartou, máte skvělou příležitost...

Klepněte pro větší obrázek
Lehký polozávodní akumulátor Porsche - odlehčí i vaší peněžence
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků