Pokud si nyní budete kupovat některý z vozů Porsche řad 911 GT3, 911 GT 3 RS a Boxster Spyder, můžete si připlatit za instalaci moderní baterie li-ion na místo konvenční olověné jednotky s kapacitou 60Ah. Novinka si přitom vystačí jen s 18Ah, ale řidič by ani tak neměl v provozu záměnu poznat. Důvodem je proměnlivá dostupnost elektrické energie u olověných akumulátorů (hovoří se až o 30 %), zatímco baterie li-ion se za všech podmínek pyšní hodnotou 100 %.
V kombinaci s úsporou bezmála 10 kg (standardní akumulátor váží okolo 16, tento jen 6 kilogramů) by se mohlo zdát, že jde o dobrou věc, ovšem pouze do chvíle, než dojde k placení. Popsaný akumulátor totiž Porsche nabízí za příplatek plných 1 904 Euro včetně daně. Pokud se však rozhodnete osadit jím svůj stávající vůz Porsche, připravte se na nehorázných 2 499 Euro.
Dámy, jestliže váháte nad vánočním dárkem pro svého manžela, který jej překvapí nejen pod stromečkem, ale ještě jednou v lednu při pročítání výpisů transakcí platební kartou, máte skvělou příležitost...
Lehký polozávodní akumulátor Porsche - odlehčí i vaší peněžence