Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche představilo v Los Angeles své druhé SUV. Stejně jako u velkého Cayenne ale i tady platí, že Porsche se automaticky nerovná „to nejrychlejší“.
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tady. Trochu zvláštní jméno má svůj původ v indonéštině a v překladu znamená tygr. Podle automobilky nejlépe vyjadřuje realitu nového modelu, ale nechme obecné povídání stranou. Na trh přichází zmenšený Cayenne ve třech variantách - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. První jmenovaný má pod kapotou třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Nejvyšší rychlost činí 254 km/h a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů.

Tajné | SUV | Design | Porsche

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Výkonnější benzinovou alternativou je Turbo. Také tato verze má pod kapotou šestiválec, tentokrát ovšem o objemu 3,6 l. Nejvyšší výkon má hodnotu 400 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,8 s a maximální rychlost 266 km/h. Kdo si připlatí za paket Sport Chrono, ten se může těšit jak u Macanu S, tak u Macanu Turbo na o dvě desetiny sekundy lepší čas při sprintu na stovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Macan znamená „tygr“. U designu ale nečekejte překvapení, jde v podstatě pouze o zmenšený Cayenne.

Pro příznivce dieselových motorů je nachystán Macan S Diesel. Znovu půjde o třílitrovou šestiválcovou jednotku, tentokrát s maximálním výkonem 258 koní, akcelerací 0-100 km/h za 6,3 s (6,1 s v kombinaci se Sport Chrono) a nejvyšší rychlostí 230 km/h. Podobně jako tomu bylo dlouhou dobu u Cayennu, ponechal koncern VW u naftové verze prostor pro jinou automobilku. Kdo chce rychlejší dieselové kompaktní SUV, ten má k dispozici Audi SQ5 osazené dieselem s maximem 313 koní a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Na stovce je naftová SQ5 o celou jednu sekundu dříve. Uvidíme, zda se časem situace nezmění.

SUV | Audi | První svezení

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Standardem pro každé Porsche Macan je pohon všech kol používající mezinápravovou spojku a automatická převodovka. Zákazníci mohou volit mezi trojicí podvozků. Ten základní používá ocelové pružiny a klasické tlumiče. Druhou možností jsou adaptivní tlumiče PASM. Ty jsou součástí Macanu Turbo, pro zbývající dva jsou za příplatek. Připlácet pak lze ještě za vzduchový podvozek s možností nastavení světlé výšky. Každý Macan také nabídne možnost volby mezi režimem Sport a Off-Road.

Česká republika se dočká prvního Porsche Macan přesně pátého dubna příštího roku. První cena startuje na částce 57 930 euro (vč. DPH) a platí pro Macan S i Macan S Diesel. Turbo začíná na 79 626 euro (vč. DPH). Výroba německé novinky je umístěna do Lipska.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků