Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche představilo v Los Angeles své druhé SUV. Stejně jako u velkého Cayenne ale i tady platí, že Porsche se automaticky nerovná „to nejrychlejší“.
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tady. Trochu zvláštní jméno má svůj původ v indonéštině a v překladu znamená tygr. Podle automobilky nejlépe vyjadřuje realitu nového modelu, ale nechme obecné povídání stranou. Na trh přichází zmenšený Cayenne ve třech variantách - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. První jmenovaný má pod kapotou třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Nejvyšší rychlost činí 254 km/h a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů.

Tajné | SUV | Design | Porsche

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Výkonnější benzinovou alternativou je Turbo. Také tato verze má pod kapotou šestiválec, tentokrát ovšem o objemu 3,6 l. Nejvyšší výkon má hodnotu 400 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,8 s a maximální rychlost 266 km/h. Kdo si připlatí za paket Sport Chrono, ten se může těšit jak u Macanu S, tak u Macanu Turbo na o dvě desetiny sekundy lepší čas při sprintu na stovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Macan znamená „tygr“. U designu ale nečekejte překvapení, jde v podstatě pouze o zmenšený Cayenne.

Pro příznivce dieselových motorů je nachystán Macan S Diesel. Znovu půjde o třílitrovou šestiválcovou jednotku, tentokrát s maximálním výkonem 258 koní, akcelerací 0-100 km/h za 6,3 s (6,1 s v kombinaci se Sport Chrono) a nejvyšší rychlostí 230 km/h. Podobně jako tomu bylo dlouhou dobu u Cayennu, ponechal koncern VW u naftové verze prostor pro jinou automobilku. Kdo chce rychlejší dieselové kompaktní SUV, ten má k dispozici Audi SQ5 osazené dieselem s maximem 313 koní a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Na stovce je naftová SQ5 o celou jednu sekundu dříve. Uvidíme, zda se časem situace nezmění.

SUV | Audi | První svezení

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Standardem pro každé Porsche Macan je pohon všech kol používající mezinápravovou spojku a automatická převodovka. Zákazníci mohou volit mezi trojicí podvozků. Ten základní používá ocelové pružiny a klasické tlumiče. Druhou možností jsou adaptivní tlumiče PASM. Ty jsou součástí Macanu Turbo, pro zbývající dva jsou za příplatek. Připlácet pak lze ještě za vzduchový podvozek s možností nastavení světlé výšky. Každý Macan také nabídne možnost volby mezi režimem Sport a Off-Road.

Česká republika se dočká prvního Porsche Macan přesně pátého dubna příštího roku. První cena startuje na částce 57 930 euro (vč. DPH) a platí pro Macan S i Macan S Diesel. Turbo začíná na 79 626 euro (vč. DPH). Výroba německé novinky je umístěna do Lipska.

Následující kapitola
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků