Porsche Macan GTS – ryzí sportovní vůz v segmentu SUV

Stejně jako všechny modely, které nesou označení trojicí písmen GTS, také Macan se inspiruje světem závodních vozů. Přepracovaný podvozek, o 20 k vyšší výkon ve srovnání s modelem Macan S a zesílená brzdová soustava to jasně dokazují. S výkonem 360 k a točivým momentem 500 Nm se Macan GTS1) řadí mezi Macan S2) a Macan Turbo3). Technickým základem je model Macan S vybavený šestiválcem o objemu tři litry přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, který je doplněn dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a pohonem všech kol Porsche Traction Management (PTM), variabilně rozdělujícím hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Macan GTS je díky tomu připraven z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,2 s, s paketem Sport Chrono dokonce za pouhých 5,0 s. Nejvyšší rychlost činí 256 km/h. Sportovní charakter doplňují pro modely GTS typické designérské prvky.

Macan GTS v sobě spojuje pro Porsche typickou vysokou úroveň jízdní dynamiky s nepřekonatelnou každodenní praktičností. Součástí modelu Macan GTS je sportovněji naladěný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) s o 15 mm sníženou světlou výškou a 20palcová kola designu RS Spyder v matně černém provedení s pneumatikami o nestejném rozměru pro přední a zadní nápravu. Ve výbavě nechybějí ani sportovní sedadla GTS se střední částí čalouněnou alcantarou (alcantara je použitá i na dalších částech interiéru), stejně tak jako sportovní výfukový systém s jadrným zvukem. Svoji premiéru ve voze Macan si v tomto modelu odbude také nový komunikační a multimediální systém Porsche Communication Management (PCM) s multidotykovým barevným displejem. Ve spojení s volitelně dodávaným modulem Connect Plus nabízí online navigaci s dopravními informacemi v reálném čase a integraci s chytrými mobilními telefony prostřednictvím Apple CarPlay®.

Macan GTS lze na první pohled rozpoznat podle detailů exteriéru v černé barvě – v horní polovině karoserie s lesklou povrchovou úpravou a ve spodní s matnou – a speciálního provedení paketu Sport Design, který zdobí vůz dodávaný i v barvách specifických pro provedení GTS. Vůbec poprvé je Macan GTS k dispozici také s LED světlomety doplněnými funkcí Porsche Dynamic Light System Plus, jež jsou zárukou optimálního osvětlení prostoru před vozem za všech okolností.

Specifická výbava nového modelu Macan GTS poskytuje více potěšení z jízdy a ještě více pro Porsche typických jízdních zážitků. Porsche tímto modelem opět dokazuje, že Macan je skutečným sportovním vozem mezi automobily kompaktního segmentu SUV.

Macan GTS vstupuje do prodeje 28. října 2015. Cena včetně DPH a povinné výbavy je stanovena na 73 400 eur.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 144 236 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků