A je to potvrzeno. Nové SUV Porsche Macan se dočká i kompaktního čtyřválcového motoru, a to už v průběhu příštího roku.
Je konec spekulacím. Prakticky už od premiéry nového modelu Porsche Macan, jež proběhla před několika týdny v Los Angeles, se hovořilo o tom, že k šestiválcovým motorům přibudou i čtyřválce, jež pomohou automobilce Porsche poněkud srovnat administrativní bilanci emisí CO2. Tyto spekulace nyní oficiálně potvrdil přímo Dr. Thomas Casper, šéf značky pro pohonná ústrojí.
V rozhovoru pro magazín Autoexpress na otázku, kdy se tak stane, odpověděl: „Nemohu vám říci přesný měsíc, ale někdy v roce 2014, zřejmě v jeho závěru.“ Není žádným tajemstvím, že Porsche pracuje na novém zážehovém čtyřválci s objemem 2,0 l a protiběžnými písty (boxer), a právě o tomto agregátu by mohla být řeč. Dr. Casper uvedl, že nejvyšší prioritou při jeho vývoji je správný zvuk, ale slíbil, že i čtyřválec nabídne výkony „skutečného Porsche“.
Macan, menší bráška Porsche Cayenne, dostane čtyřválcový motor už příští rok
Čtyřválcový Macan se stane novým základním modelem této značky, bude tedy nejslabší a cenově nejdostupnější, ale tím to nekončí. S pomocí tohoto agregátu má Porsche časem vytvořit novou paletu levnějších verzí také v řadách Boxster a Cayman. Odklon od moderních tradic značky Porsche? Spíše návrat ke kořenům, byť poněkud vynucený tlakem na snižování CO2.
Ale ani tímto to navíc skončit nemusí, další spekulace totiž hovoří o možné zástavbě koncernových „dieselů“ VW TDI 2,0 l. Dr. Casper totiž potvrdil, že Porsche na vlastním čtyřválcovém vznětovém motoru nepracuje…