Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche patří mezi dojné krávy koncernu Volkswagen, vlastně je hned druhé po Audi v celkovém objemů zisků. Logicky je to automobilka, která si může dovolit obrovské marže na svých produktech. V roce 2015 dosáhly zisky Porsche absolutního historického rekordu, když vydělalo o čtvrtinu víc než v roce 2014.

Celkové příjmy automobilky Porsche dosáhly 21,5 miliard eur (580 miliard korun), z toho bylo 3,4 miliardy eur (92 miliard korun) zisku. Průměrná marže dosáhla na 16 %, což je hodnota, která nemá mezi velkosériovými výrobci obdoby.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

A které modely tvoří automobilce největší zisky? Samozřejmě obě SUV. Menší Porsche Macan dosáhlo na 80 000 prodaných kusů hned v prvním celém roce prodeje. Přeskočil i zavedený model Porsche Cayenne, které našlo 73 119 zákazníků.

Porsche 911 dosáhlo v roce 2015 na 14 386 prodaných kusů jen v Evropě, což je nejlepší výsledek od roku 2008. Zajímavé je, že v USA udalo Porsche v loňském roce jen necelých 10 000 kusů. V prvních dvou měsících roku 2016 pak Porsche prodalo už 35 000 aut i přes stagnaci poptávky v Číně.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků