Porsche chce nabídnout sporťák na elektrický pohon

Letošní frankfurtský autosalon se nese ve jménu elektřiny. Není snad žádná významnější automobilka, která by ve Frankfurtu „nevytáhla” z rukávu eso přímo elektrické, nebo elektřinou alespoň částečně dopované.

Je to pozoruhodné, o elektromobilech jakožto o budoucnosti se hovoří již desítky let. Ač za tu dobu vývoj značně pokročil, dodnes se nikdo ani nepřiblížil představení vozu s elektrickým pohonem, který by byl s to svou využitelností plně nahradit vůz s pohonem konvenčním. Pominu-li hybridy, které jsou - ač funkčním - stále jen mezikrokem, neexistuje dnes technika, která by umožňovala nabídnout elektřinou poháněný vůz běžné konstrukce, který ujede 600-800 km svižným tempem na jedno „natankování”, které navíc zabere maximálně pár minut, a dovolí vůz nabídnout za konkurenceschopnou cenu.

Vše je přitom stále především o způsobu ukládání energie a rychlosti dobíjení, ostatní zdá se býti vyřešeno. Sázet tedy v době, kdy zkrátka není možné energii na stovky kilometrů jízdy „nacpat” jinam než do nádrže na benzin či naftu, se mi sázka na elektřinu jeví být poněkud předčasnou; může trvat ještě spoustu let, než tento problém bude vyřešen. Ale třeba se mýlím a opravdu smyslupného elektromobilu se dočkáme již brzy - já bych si to určitě přál, tento pohon, zvlášť při pohánění kol čtyřmi samostatnými motory, dává dosud netušené možnosti jízdní dynamiky...

Možná právě proto sází na tuto kartu i Porsche, které ve Frankfurtu ústy svého novopečeného šéfa Michaela Machta poodhalilo své „elektrické plány”. Jisté již je, že se v příštím roce dočkáme hybridního Cayennu a možná i Panamery. Obojí se již delší dobu tak nějak ví a potvrzení dosavadních spekulací tedy nebylo překvapením.

Novou informací ale je, že se Porsche pouští do vývoje plně elektrického sportovního modelu. Michael Macht ale zároveň sdílí můj pohled na věc, když k celé věci řekl: „Elektřinou poháněný sportovní vůz bude mít pro Porsche smysl pouze tehdy, pokud nabídne výkon a dojezd srovnatelný se sportovními vozy na současném trhu.” Zároveň ale dodal: „Činíme nyní první krok tímto směrem s plnohodnotným hybridem - v modelech Cayenne, Panamera a možná v ne tak vzdálené budoucnosti v závodním voze nebo v produkční verzi modelu 911.”

Zdá se tedy, že Porsche má k celé věci racionální přístup a pokud se nějakého „elektrosporťáku” opravdu dočkáme, nebude to žádné nedochůdče.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků