Porsche chce nabídnout sporťák na elektrický pohon

Letošní frankfurtský autosalon se nese ve jménu elektřiny. Není snad žádná významnější automobilka, která by ve Frankfurtu „nevytáhla” z rukávu eso přímo elektrické, nebo elektřinou alespoň částečně dopované.

Je to pozoruhodné, o elektromobilech jakožto o budoucnosti se hovoří již desítky let. Ač za tu dobu vývoj značně pokročil, dodnes se nikdo ani nepřiblížil představení vozu s elektrickým pohonem, který by byl s to svou využitelností plně nahradit vůz s pohonem konvenčním. Pominu-li hybridy, které jsou - ač funkčním - stále jen mezikrokem, neexistuje dnes technika, která by umožňovala nabídnout elektřinou poháněný vůz běžné konstrukce, který ujede 600-800 km svižným tempem na jedno „natankování”, které navíc zabere maximálně pár minut, a dovolí vůz nabídnout za konkurenceschopnou cenu.

Vše je přitom stále především o způsobu ukládání energie a rychlosti dobíjení, ostatní zdá se býti vyřešeno. Sázet tedy v době, kdy zkrátka není možné energii na stovky kilometrů jízdy „nacpat” jinam než do nádrže na benzin či naftu, se mi sázka na elektřinu jeví být poněkud předčasnou; může trvat ještě spoustu let, než tento problém bude vyřešen. Ale třeba se mýlím a opravdu smyslupného elektromobilu se dočkáme již brzy - já bych si to určitě přál, tento pohon, zvlášť při pohánění kol čtyřmi samostatnými motory, dává dosud netušené možnosti jízdní dynamiky...

Možná právě proto sází na tuto kartu i Porsche, které ve Frankfurtu ústy svého novopečeného šéfa Michaela Machta poodhalilo své „elektrické plány”. Jisté již je, že se v příštím roce dočkáme hybridního Cayennu a možná i Panamery. Obojí se již delší dobu tak nějak ví a potvrzení dosavadních spekulací tedy nebylo překvapením.

Novou informací ale je, že se Porsche pouští do vývoje plně elektrického sportovního modelu. Michael Macht ale zároveň sdílí můj pohled na věc, když k celé věci řekl: „Elektřinou poháněný sportovní vůz bude mít pro Porsche smysl pouze tehdy, pokud nabídne výkon a dojezd srovnatelný se sportovními vozy na současném trhu.” Zároveň ale dodal: „Činíme nyní první krok tímto směrem s plnohodnotným hybridem - v modelech Cayenne, Panamera a možná v ne tak vzdálené budoucnosti v závodním voze nebo v produkční verzi modelu 911.”

Zdá se tedy, že Porsche má k celé věci racionální přístup a pokud se nějakého „elektrosporťáku” opravdu dočkáme, nebude to žádné nedochůdče.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků