Porsche chce nabídnout sporťák na elektrický pohon

Letošní frankfurtský autosalon se nese ve jménu elektřiny. Není snad žádná významnější automobilka, která by ve Frankfurtu „nevytáhla” z rukávu eso přímo elektrické, nebo elektřinou alespoň částečně dopované.

Je to pozoruhodné, o elektromobilech jakožto o budoucnosti se hovoří již desítky let. Ač za tu dobu vývoj značně pokročil, dodnes se nikdo ani nepřiblížil představení vozu s elektrickým pohonem, který by byl s to svou využitelností plně nahradit vůz s pohonem konvenčním. Pominu-li hybridy, které jsou - ač funkčním - stále jen mezikrokem, neexistuje dnes technika, která by umožňovala nabídnout elektřinou poháněný vůz běžné konstrukce, který ujede 600-800 km svižným tempem na jedno „natankování”, které navíc zabere maximálně pár minut, a dovolí vůz nabídnout za konkurenceschopnou cenu.

Vše je přitom stále především o způsobu ukládání energie a rychlosti dobíjení, ostatní zdá se býti vyřešeno. Sázet tedy v době, kdy zkrátka není možné energii na stovky kilometrů jízdy „nacpat” jinam než do nádrže na benzin či naftu, se mi sázka na elektřinu jeví být poněkud předčasnou; může trvat ještě spoustu let, než tento problém bude vyřešen. Ale třeba se mýlím a opravdu smyslupného elektromobilu se dočkáme již brzy - já bych si to určitě přál, tento pohon, zvlášť při pohánění kol čtyřmi samostatnými motory, dává dosud netušené možnosti jízdní dynamiky...

Možná právě proto sází na tuto kartu i Porsche, které ve Frankfurtu ústy svého novopečeného šéfa Michaela Machta poodhalilo své „elektrické plány”. Jisté již je, že se v příštím roce dočkáme hybridního Cayennu a možná i Panamery. Obojí se již delší dobu tak nějak ví a potvrzení dosavadních spekulací tedy nebylo překvapením.

Novou informací ale je, že se Porsche pouští do vývoje plně elektrického sportovního modelu. Michael Macht ale zároveň sdílí můj pohled na věc, když k celé věci řekl: „Elektřinou poháněný sportovní vůz bude mít pro Porsche smysl pouze tehdy, pokud nabídne výkon a dojezd srovnatelný se sportovními vozy na současném trhu.” Zároveň ale dodal: „Činíme nyní první krok tímto směrem s plnohodnotným hybridem - v modelech Cayenne, Panamera a možná v ne tak vzdálené budoucnosti v závodním voze nebo v produkční verzi modelu 911.”

Zdá se tedy, že Porsche má k celé věci racionální přístup a pokud se nějakého „elektrosporťáku” opravdu dočkáme, nebude to žádné nedochůdče.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků