Porsche Cayman X-Wide: malé monstrum

Tato závodní stavba XTR Carchip se pokouší vrátit vozy Porsche k jejich původní povaze. Každodenní použití přitom nevylučuje.

O berlínské společnosti XTR Carchip toho mnoho nevíme a zatím jsme se s jejími produkty setkali teprve několikrát. Přesto jsme vám nyní nemohli nepředstavit jejich zajímavý projekt X-Wide, jenž vychází ze sériového, malého Caymanu 987 S. Tento stroj byl vytvořen jako závodní vůz pro každodenní potřebu, o čemž vypovídají na jedné straně robustní ochranná „klec“ karosérie a na straně druhé poměrně komfortně koncipovaný interiér.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled zaznamenáme rozsáhle modifikovanou karosérii. Ta se vyznačuje především použitím odnímatelného „lízátka“ CFRP pod předním nárazníkem, rozšířených blatníků a prahů, zpětných zrcátek z uhlíkových kompozitů nebo stavitelného, velkého křídla na zádi. O řádný kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Michelin, o závodní dojem pak osmnáctipalcové ráfky BBS RS s centrální maticí, zlatě lakovanými paprsky a leštěnými límci. Při pohledu na snímky se nemůžeme ubránit dojmu, že se X-Wide svými oblými, měkkými liniemi odkazuje nejen na starší vozy 911, ale i na původní stroje 356.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změnami, byť drobnějšími, prošel také interiér Caymanu, přičemž palubní deska zůstala takřka bez úprav a hostí dokonce i sériovou klimatizaci a audiosoustavu. O závodní nádech se starají především sedadla Recaro GT3 opatřená šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth a po instalaci klece odstrojená vnitřní část střechy. Nepatrně pozadu tak zatím zůstává jen motor, který disponuje pouze novým výfukem Super Sprint Magnum a (jak ostatně z názvu společnosti XTR Carchip tušíme) přepracovaným programem řídicí jednotky. Díky tomu dává tato pohonná jednotka výkon 310 koní (227 kW) a vůz díky ní dosahuje rychlosti 285 km/h. Není to však zřejmě poslední slovo XTR Carchip, protože údajně pracují na dvojitě přeplňované verzi, jež by měla dávat až 850 koní (622 kW) a hotova by měla být již na jaře. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman X-Wide od XTR Carchip
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků