Porsche Cayman X-Wide: malé monstrum

Tato závodní stavba XTR Carchip se pokouší vrátit vozy Porsche k jejich původní povaze. Každodenní použití přitom nevylučuje.

O berlínské společnosti XTR Carchip toho mnoho nevíme a zatím jsme se s jejími produkty setkali teprve několikrát. Přesto jsme vám nyní nemohli nepředstavit jejich zajímavý projekt X-Wide, jenž vychází ze sériového, malého Caymanu 987 S. Tento stroj byl vytvořen jako závodní vůz pro každodenní potřebu, o čemž vypovídají na jedné straně robustní ochranná „klec“ karosérie a na straně druhé poměrně komfortně koncipovaný interiér.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled zaznamenáme rozsáhle modifikovanou karosérii. Ta se vyznačuje především použitím odnímatelného „lízátka“ CFRP pod předním nárazníkem, rozšířených blatníků a prahů, zpětných zrcátek z uhlíkových kompozitů nebo stavitelného, velkého křídla na zádi. O řádný kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Michelin, o závodní dojem pak osmnáctipalcové ráfky BBS RS s centrální maticí, zlatě lakovanými paprsky a leštěnými límci. Při pohledu na snímky se nemůžeme ubránit dojmu, že se X-Wide svými oblými, měkkými liniemi odkazuje nejen na starší vozy 911, ale i na původní stroje 356.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změnami, byť drobnějšími, prošel také interiér Caymanu, přičemž palubní deska zůstala takřka bez úprav a hostí dokonce i sériovou klimatizaci a audiosoustavu. O závodní nádech se starají především sedadla Recaro GT3 opatřená šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth a po instalaci klece odstrojená vnitřní část střechy. Nepatrně pozadu tak zatím zůstává jen motor, který disponuje pouze novým výfukem Super Sprint Magnum a (jak ostatně z názvu společnosti XTR Carchip tušíme) přepracovaným programem řídicí jednotky. Díky tomu dává tato pohonná jednotka výkon 310 koní (227 kW) a vůz díky ní dosahuje rychlosti 285 km/h. Není to však zřejmě poslední slovo XTR Carchip, protože údajně pracují na dvojitě přeplňované verzi, jež by měla dávat až 850 koní (622 kW) a hotova by měla být již na jaře. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman X-Wide od XTR Carchip
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků