Příznivci Caymanu zřejmě Porsche nikdy neodpustí, jak marní jeho potenciálem. Tento model s motorem uprostřed by s trochou snahy mohl převálcovat i 911. Že by jejich slyšení v Zuffenhausenu konečně vyslyšeli? Ne tak docela.
Pokud si sjedete s Caymanem a srovnáte jej s 911, musíte uznat, že je mrštnějším, ovladatelnějším, méně záludným, zkrátka přítulnějším autem než jeho slavnější sourozenec. Jenže daleko rychlejším vozem dosud vždy zůstávala 911, která nabízí mnohem ostřejší naladění a diametrálně odlišné výkony. Zatímco Cayman končí na 295 koních, 911 sahá až k pěti stovkám. Kdyby Cayman dostal více výkonu, mohl by vzhledem ke své obecně vhodnější koncepci devětsetjedenáctce pořádně zatopit, jenže automobilka něco takového nikdy nechtěla, 911 je zkrátka vrcholem nabídky.
Cayman na svůj skutečně vrcholný model teprve čeká už se zdálo, že se jej brzy dočká. Automobilce totiž unikl první snímek modelu, který se bude jmenovat Cayman S Sport a svým vzhledem slibuje navázat na tradici modelů 911 GT3 RS. Jenže nakonec se ukázalo, že odpovědí na stýskání „kajmanistů” bude jen těžko a vzhled podobný ikonické RS je jen planou show.
Nový Cayman S Sport má dostat pouhých 8 koní k dobru a nabídnout tak celkem 303 hřebců. V základní výbavě má figurovat aktivní podvozek PASM, usazený o 10 mm níže. Z jediného obrázku lze usuzovat i na pár karbonových doplňků, snižujících hmotnost, očekávat lze i jiné provedení interiéru. Tím ale odlišnosti končí, žádné dramatické změny charakteru nečekejte.
Zájemci, toužící o výkonném a dostupném Porsche s motorem uprostřed, si zkrátka musí nechat zajít chuť. A nebo se smířit s tím, že pokud skutečně sportovní Porsche, pak jedině 911...
Porsche Cayman S Sport