Porsche Cayman: druhá generace od 1,3 mil. Kč (aktualizováno)

Po sedmi letech přichází chvíle pro změnu. Značka Porsche představuje druhou generaci svého základního sportovního modelu Cayman.

Modelová řada Porsche Cayman první generace byla oficiálně představena v roce 2005 a po boku řady Porsche Boxster vznikala převážně ve finské továrně Valmet Automotive. Generace druhá měla být původně převedena do rakouského Grazu (Magna Steyr), ale po ovládnutí značky Porsche koncernem VW Group bylo rozhodnuto o jejím zavedení do někdejší továrny společnosti Karmann v německém Osnabrücku, v níž dnes vznikají hlavně vozy VW Golf Cabriolet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman: takto bude vypadat druhá generace

Ale zpět k tématu. Již jen hodiny nás dělí od otevření autosalonu Los Angeles Auto Show, na němž se představí také druhá generace lehkého sportovního kupé Porsche Cayman. Není žádných pochyb o tom, že jde prakticky o roadster Porsche Boxster (981) s uzavřenou karoserií typu kupé. A již z těchto prvních oficiálních snímků je jasné, že konstruktérům ze Stuttgartu se tentokrát podařilo pevnou střechu na roadster přilepit poněkud vkusnějším způsobem než naposledy.

Zajímavosti | Design | Technika | Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Porsche

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Při porovnání s třetí generací řady Boxster si na novém Caymanu na první pohled všimneme třeba přepracovaných ventilačních otvorů v předním nárazníku, ovšem kapota i hlavní světlomety jsou od pohledu identické. Drobné úpravy postihly také odtrhovou hranu mezi zadními světlomety, ovšem identičnost obou modelů zůstává naprosto zřejmá.

Ve výbavě nově najdeme také adaptivní tempomat, audiosystém Burmester nebo bezklíčkové odemykání a startování. Interiér se dočkal vyváženějších proporcí a kvalitnějších materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podobnost s roadsterem Boxster III z letošního ledna rozhodně není náhodná

Také motory budou u nového Caymanu stejné jako u Boxsteru třetí generace. Půjde tedy o dva ploché zážehové šestiválce s atmosférickým plněním, jež se ale oproti Boxsteru vyznačují výkonem zvýšeným shodně o 10 koní. Základní jednotka z objemu 2,7 l tak dosahuje výkonu 275 koní (202 kW), ta silnější pro Cayman S pak při objemu 3,4 l vykáže 325 koní (239 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani interiér se od roadsteru Boxster příliš neliší

Základní Cayman zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 266 km/h a v průměru vykáže spotřebu 7,7 až 8,2 l/100 km. Silnější Cayman S dosáhne zrychlení z klidu na 100 km/h již za 4,7 s a nejvyšší rychlosti 283 km/h, zatímco spotřeba se má držet v rozmezí 8,0 až 8,8 l/100 km.

A známe již také ceny. V Německu se novinka začne prodávat v březnu za ceny v přepočtu od 1,29 mil. Kč za Porsche Cayman a 1,62 mil. Kč za výkonnější Cayman S.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků