Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Značka Porsche do Paříže přiveze model Cayenne opatřený vznětovým osmiválcem s výkonem 382 koní.

Nástup vznětových šestiválcových jednotek Audi do vozů Porsche, jmenovitě řad Panamera a Cayenne, se stal pro řadu zastánců automobilky Porsche jako producenta sportovních vozů zdrojem jistého rozladění. Ale budoucnost si žádá kompromisy a prosperita se na tradici neptá. Třeba zdánlivě bizarní SUV Cayenne se (nejen) díky motoru spalujícímu naftu stal nejprodávanějším vozem Porsche, a o to jde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cayenne s dieselem pokračuje, nově však s osmi válci a citelně vyšším výkonem

Třílitrové šestiválce Audi 3,0 TDI se do Porsche Cayenne začaly montovat již před koncem roku 2008, tedy ještě v rámci první generace, přičemž jejich nová generace se dostala do Porsche Cayenne v rámci modernizace vloni na jaře. Nyní však naftové tažení Porsche vstupuje do další dimenze a zdá se, že třílitry TDI byly jen malou ochutnávkou toho, jak může vypadat a fungovat Porsche tankující u stejného stojanu jako traktory.

Porsche

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Na nadcházejícím autosalonu v Paříži se veřejnosti představí model Porsche Cayenne S Diesel, jež bude opatřeno vznětovým osmiválcem s objemem 4,2 l a dvojitým přeplňováním, a jak jinak, opět z dílen dnes již takřka koncernové značky Audi. Dosahuje výkonu 382 koní (281 kW) a točivého momentu 850 Nm, což je kromě jiného o plných 110 Nm více než konkurenční SUV BMW X5 a X6 s trojnásobně přeplňovanými motory M50d. Ty mají sice jen šest válců a objem pouze 3,0 l, ale nabídnou takřka identickou špičku výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se vozy Cayenne S Diesel od běžných benzínových verzí prakticky neliší
 

Vozu Porsche Cayenne S Diesel tento motor, který mimochodem umožní tažení přívěsů až do hmotnosti 3,5 t, zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosažení rychlosti 252 km/h. V kombinaci se systémem start/stop (jde údajně o jediné dieselové SUV s motorem V8 na světě, jež touto soustavou disponuje) by měla novinka vykázat průměrnou spotřebu 8,2 l/100 km a emise CO2 ve výši 218 g/km, což při objemu palivové nádrže 100 l umožní dosah až 1 200 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne S Diesel s vznětovým osmiválcem Audi

Točivý moment se přenáší na kola obou náprav skrze elektronicky řízený systém Porsche Traction Management (PTM), na přání bude dodáván i systém Porsche Torque Vectorin Plus (PTV Plus) dále zlepšující chování vozu v rychle projížděných zatáčkách. Na první pohled si na modelu Cayenne S Diesel všimneme všech výsostných znaků osmiválcových verzí řady Cayenne včetně upravených mřížek v předním nárazníku či stříbrného lakování brzdových třmenů, druh paliva naznačují opět jen decentní nápisy Diesel na předních blatnících.

Porsche Cayenne S Diesel se začne na evropských trzích prodávat hned na počátku příštího roku a již v lednu tyto vozy nabídne také české zastoupení Porsche Inter Auto CZ. Ceny mají začínat v přepočtu na částce 1,9 mil. Kč.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků