Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Značka Porsche do Paříže přiveze model Cayenne opatřený vznětovým osmiválcem s výkonem 382 koní.

Nástup vznětových šestiválcových jednotek Audi do vozů Porsche, jmenovitě řad Panamera a Cayenne, se stal pro řadu zastánců automobilky Porsche jako producenta sportovních vozů zdrojem jistého rozladění. Ale budoucnost si žádá kompromisy a prosperita se na tradici neptá. Třeba zdánlivě bizarní SUV Cayenne se (nejen) díky motoru spalujícímu naftu stal nejprodávanějším vozem Porsche, a o to jde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cayenne s dieselem pokračuje, nově však s osmi válci a citelně vyšším výkonem

Třílitrové šestiválce Audi 3,0 TDI se do Porsche Cayenne začaly montovat již před koncem roku 2008, tedy ještě v rámci první generace, přičemž jejich nová generace se dostala do Porsche Cayenne v rámci modernizace vloni na jaře. Nyní však naftové tažení Porsche vstupuje do další dimenze a zdá se, že třílitry TDI byly jen malou ochutnávkou toho, jak může vypadat a fungovat Porsche tankující u stejného stojanu jako traktory.

Porsche

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Na nadcházejícím autosalonu v Paříži se veřejnosti představí model Porsche Cayenne S Diesel, jež bude opatřeno vznětovým osmiválcem s objemem 4,2 l a dvojitým přeplňováním, a jak jinak, opět z dílen dnes již takřka koncernové značky Audi. Dosahuje výkonu 382 koní (281 kW) a točivého momentu 850 Nm, což je kromě jiného o plných 110 Nm více než konkurenční SUV BMW X5 a X6 s trojnásobně přeplňovanými motory M50d. Ty mají sice jen šest válců a objem pouze 3,0 l, ale nabídnou takřka identickou špičku výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se vozy Cayenne S Diesel od běžných benzínových verzí prakticky neliší
 

Vozu Porsche Cayenne S Diesel tento motor, který mimochodem umožní tažení přívěsů až do hmotnosti 3,5 t, zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosažení rychlosti 252 km/h. V kombinaci se systémem start/stop (jde údajně o jediné dieselové SUV s motorem V8 na světě, jež touto soustavou disponuje) by měla novinka vykázat průměrnou spotřebu 8,2 l/100 km a emise CO2 ve výši 218 g/km, což při objemu palivové nádrže 100 l umožní dosah až 1 200 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne S Diesel s vznětovým osmiválcem Audi

Točivý moment se přenáší na kola obou náprav skrze elektronicky řízený systém Porsche Traction Management (PTM), na přání bude dodáván i systém Porsche Torque Vectorin Plus (PTV Plus) dále zlepšující chování vozu v rychle projížděných zatáčkách. Na první pohled si na modelu Cayenne S Diesel všimneme všech výsostných znaků osmiválcových verzí řady Cayenne včetně upravených mřížek v předním nárazníku či stříbrného lakování brzdových třmenů, druh paliva naznačují opět jen decentní nápisy Diesel na předních blatnících.

Porsche Cayenne S Diesel se začne na evropských trzích prodávat hned na počátku příštího roku a již v lednu tyto vozy nabídne také české zastoupení Porsche Inter Auto CZ. Ceny mají začínat v přepočtu na částce 1,9 mil. Kč.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků