Porsche Cayenne od TechArtu: až 600 koní

Německý specialista na důsledné ladění sportovních vozů značky ze Stuttgartu ve Frankfurtu předvedl, co „umí“ s Cayennem.

Pokud je řeč o skutečně precizním a uceleném vylepšování automobilů značky Porsche, napadne nás zřejmě mezi prvními společnost TechArt, která nám již mnohokrát dokázala, že i ta nejrychlejší sériová Porsche mohou být ještě citelně agresivnější. Vzpomeňme třeba na nedávnou premiéru sady modifikací určenou pro hatchback Porsche Panamera Turbo s výkonem zvýšeným na 650 koní (478 kW) a skutečně působivým bodykitem. Stranou zájmu TechArtu nemohla zůstat ani nová generace SUV Porsche Cayenne, jehož vlastní interpretaci pod názvem Cayenne Magnum spolu s konkurenčními značkami Hamann a Mansory TechArt vystavil letos v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu se TechArt k tématu Cayenne vrátil a představil zde nejen novou, decentní sestavu spoilerů Aerodynamic Kit 1, ale také další stupeň ladění verze Cayenne Turbo s označením TA 058/T2. Paket AK1 se vyznačuje světelnými jednotkami LED v novém, trojdílném předním nárazníku sloužícími potřebám denního svícení, blinkrů, parkovacích světel i parkovaček, dále pak prahovými obklady, rozšířenými lemy blatníků, výraznějším spoilerem nad zadním oknem a difuzorem v zadním nárazníku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhledovou obměnu Cayennu dotváří široká škála litých kol s rozměry od 20 do 23 palců a sportovní výfuková soustava se dvěma páry chromovaných koncovek. Ale pojďme k jízdním výkonům. Ty zlepšuje již stávající sada TA 058/T1, jež díky posílení motoru na 560 koní (412 kW) a 780 Nm umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a na 160 km/h za méně než 10 s. Nové provedení nese označení TA 058/T2 a nejvyšší výkon zaokrouhlí na rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment postrčí až na 900 Nm.

Pokud se vám tyto úpravy líbí, ale patříte k milovníkům nezaměnitelných předností vznětových motorů, TechArt myslí i na vás. V tomto případě nejvyšší výkon poskočil o 40 koní (29 kW) a hodnota nejvyššího točivého momentu se posune o 70 Nm, takže doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h se zkrátí na 7,2 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků