Porsche Cayenne Hybrid S: již příští rok

O tom, že má Porsche v plánu obohatit své SUV Cayenne po vzoru Lexusu o hybrdiní provedení, se již v podstatě ví. Wolfgang Dürheimer, člen představenstva automobilky, však včera německému plátku Rheinishe Post potvrdil, že se tato verze na trhu objeví ve druhé polovině příštího roku, a sice za cenu okolo 90 000 eur.

Podrobnosti o novém voze nejsou zatím známy, ale Porsche slibuje výkony osmiválce se spotřebou čtyřválce. Prototypy již jezdí a jsou osazeny šestiválci Audi 3,0 TDI s výkonem 333 koní v kombinaci s elektromotorem o výkonu 52 koní a sadou akumulátorů NiMH. Ačkoli plní emisní limity ULEV II, zrychlí tento mastodont z 0 na 100 km/h jen za 6,8 s.

Porsche Cayenne Hybrid S je schopno urazit 2 km na čistě elektrický pohon (při ustálené rychlosti 138 km/h), poté samočinně naskočí motor a spojka jej zařadí do pohonné soustavy. Motor je doplněn osmistupňovou automatickou převodovkou a vůz dosáhne nejvyšší rychlosti na šestý stupeň, sedmička i osmička tak plní jednoznačnou funkci rychloběhu. Soustava Porsche Hybrid S se přitom má objevit v sériové produkci již koncem tohoto roku, a sice pod kapotou čtyřdvéřového modelu Panamera. Skoro by se chtělo zvolat s klasikem: „Nová doba...!“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Cayenne. Typické Porsche dostane pro Porsche typický pohon, elektrodiesel...
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků