Porsche Cayenne: dost nepovedený tuning

Ženeva nepatřila jen známým značkám, na své si přišli i fanoušci tuningu. Jenže někdy může být výsledek mírně řečeno zvláštní.

Hned tři společnosti vylepšily Porsche Cayenne Turbo. Otázkou zůstává, jestli vůbec takový vůz nějaké úpravy potřebuje. Ať chcete nebo ne, pořád se jedná o velké a těžké auto, které bude nanejvýš rychlé v přímce, nic víc z něj dostat nelze. Možná také proto kladou jednotlivé společnosti velký důraz na úpravy designu.

První upravený Cayenne Turbo představil německý Hamann. Na karoserii byl instalován kompletní aerodynamický bodykit, vzadu najdeme poměrně přeplácaný nárazník s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku o průměru 120 mm. Na výkonu motoru se toho příliš nezměnilo. Standardní Cayenne Turbo disponuje maximem 500 koní, verze od Hamannu je o 50 koní silnější. Točivý moment mají oba dva shodný – 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Další značkou prezentující „vylepšené“ Porsche Cayenne byl TechArt. Jejich počin vychází opět z nejsilnějšího provedení Turbo a nese název TechArt Magnum. Chvályhodné je, že vidlicový přeplňovaný osmiválec má o 60 koní a o 80 Nm více než klasická sériovka. Stovku zvládne za 4,4 sekundy, za 15,8 s už tachometr ukazuje 200 km/h. Nicméně vzhled je především při pohledu zepředu skoro až obludný. Opět nechybí bodykit, nižší světlá výška a masivní litá kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

To nejlepší ze ženevského výstaviště se nacházelo na stánku firmy Mansory. Po prohlídce fotografií několika modelů „vylepšených“ tímto úpravcem jsem došel k závěru, že tady se opravdu nebojí zajít do extrémů (viz. například to, co vzniklo u Mansory z Porsche Panamera). Porsche Cayenne dostalo nový přední nárazník s obří tlamou a velkým nosem. Také se vám nelíbí? Pak věřte, že zadní část je ještě horší. Difuzor je trochu přehnaný, ale budiž. Na co tu ovšem je jeden spoiler umístěný nad zadním oknem, druhý spoiler pod spodní hranou skla a ještě k tomu jakási karbonová lišta pod místem pro SPZ. Jo a mimochodem, nevíte k čemu jsou u takovéhoto auta dobré střešní ližiny?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ve velkém se zvyšoval také výkon motoru, který narostl o rovných 190 k a 100 Nm. Ani tento fakt, ani maximální rychlost 300 km/h, jakožto tuny karbonu nacpané všude možně od kapoty až po volant by mě nikdy nepřesvědčily k pořízení něčeho, co vypadá takto obludně a za co je nutné vysypat obludné sumy peněz. Každopádně zákazníci jistě jsou, dokonce i v České republice se tací najdou. Zrovna nedávno jsem potkal před jedním obchodem „vytuněné“ Audi Q7 v parádní zlaté barvě...
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků