Porsche Cayenne Diesel v úpravě Techart

Specialista Techart uvedl další podorbnosti ke svému projektu na bázi naftového Porsche Cayenne Diesel.

SUV Porsche Cayenne osazené modifikovaným vznětovým šestiválcem Audi, o němž jsme psali třeba na tomto místě, patří mezi vyznavači sportovních vozů ze Stuttgartu mezi černé ovce. Techart, specialista na ladění vozů Porsche, jej však neignoruje a již v Ženevě představil vlastní interpretaci vznětového Cayennu.

Teprve nyní však zveřejnil podrobnosti ke svému projektu, v rámci kterého významných úprav doznaly pohonná jednotka, podvozek, interiér i karosérie. Ta má u prezentačního kousku mimochodem bílou barvu, což je u černé ovce nesporně paradox...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem úprav je pochopitelně motor. Třílitrový přeplňovaný šestiválec posílil z 240 na 290 koní a točivý moment poskočil z 550 na 630 Nm při 2 200 ot./min., přičemž v rozsahu od 1 100 do 4 000 ot./min. neklesne pod 500 Nm. Techart podle svých slov zlepšil akceleraci z klidu na 100 km/h z 8,3 na 7,7 s, zatímco emise CO2 (244 g/km) a průměrná spotřeba (9,3 l/100 km) údajně zůstaly nezměněné.

Pro vozy osazené vzduchovým pérováním Techart připravil novou řídicí jednotku, jež snižuje světlou výšku a aerodynamický odpor a omezuje naklánění v zatáčkách. Cayenne Diesel od Techartu dostal jedenadvacetipalcové lité ráfky s mneumatikami Michelin Diamaris 4X4 XL 295/35 R21.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na modifikace mechanických částí navazují úpravy povrchu karosérie. Zcela nová je příď s nižším spoilerem, prahy dostaly nové lišty a záď byla opatřena nárazníkem s náznakem difuzoru. Do celé sady patří také úpravené přední a zadní reflektory, dva páry oválných koncovek výfuků, třípaprskový sportovní volant Techart s původním airbagem a další drobnosti, mezi něž počítáme i lehké hliníkové pedály či luxusní koberce s koženým lemováním. Za další příplatek jsou k mání dvaadvacetipalcová kola s pneumatikami Continental, několik druhů kapoty a široká škála barevných a materiálových kombinací interiéru.

Vylepšené vozy Cayenne Diesel Techart nabízí za cenu od 61 500 Euro, resp. od 63 900 Euro v kombinaci s výkonnějším motorem. Pokud již vůz tohoto typu vlastníte, Techart vám jej za 17 500 Euro upraví k nepoznání, přičemž motor posílí za 2 900 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Diesel TechArt
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků