Porsche Cayenne Diesel v úpravě Techart

Specialista Techart uvedl další podorbnosti ke svému projektu na bázi naftového Porsche Cayenne Diesel.

SUV Porsche Cayenne osazené modifikovaným vznětovým šestiválcem Audi, o němž jsme psali třeba na tomto místě, patří mezi vyznavači sportovních vozů ze Stuttgartu mezi černé ovce. Techart, specialista na ladění vozů Porsche, jej však neignoruje a již v Ženevě představil vlastní interpretaci vznětového Cayennu.

Teprve nyní však zveřejnil podrobnosti ke svému projektu, v rámci kterého významných úprav doznaly pohonná jednotka, podvozek, interiér i karosérie. Ta má u prezentačního kousku mimochodem bílou barvu, což je u černé ovce nesporně paradox...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem úprav je pochopitelně motor. Třílitrový přeplňovaný šestiválec posílil z 240 na 290 koní a točivý moment poskočil z 550 na 630 Nm při 2 200 ot./min., přičemž v rozsahu od 1 100 do 4 000 ot./min. neklesne pod 500 Nm. Techart podle svých slov zlepšil akceleraci z klidu na 100 km/h z 8,3 na 7,7 s, zatímco emise CO2 (244 g/km) a průměrná spotřeba (9,3 l/100 km) údajně zůstaly nezměněné.

Pro vozy osazené vzduchovým pérováním Techart připravil novou řídicí jednotku, jež snižuje světlou výšku a aerodynamický odpor a omezuje naklánění v zatáčkách. Cayenne Diesel od Techartu dostal jedenadvacetipalcové lité ráfky s mneumatikami Michelin Diamaris 4X4 XL 295/35 R21.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na modifikace mechanických částí navazují úpravy povrchu karosérie. Zcela nová je příď s nižším spoilerem, prahy dostaly nové lišty a záď byla opatřena nárazníkem s náznakem difuzoru. Do celé sady patří také úpravené přední a zadní reflektory, dva páry oválných koncovek výfuků, třípaprskový sportovní volant Techart s původním airbagem a další drobnosti, mezi něž počítáme i lehké hliníkové pedály či luxusní koberce s koženým lemováním. Za další příplatek jsou k mání dvaadvacetipalcová kola s pneumatikami Continental, několik druhů kapoty a široká škála barevných a materiálových kombinací interiéru.

Vylepšené vozy Cayenne Diesel Techart nabízí za cenu od 61 500 Euro, resp. od 63 900 Euro v kombinaci s výkonnějším motorem. Pokud již vůz tohoto typu vlastníte, Techart vám jej za 17 500 Euro upraví k nepoznání, přičemž motor posílí za 2 900 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Diesel TechArt
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků