Vyhoda nafty je v sile,v kroutaku.......tim padem bych ji prenechal traktorum a pracovnim strojum.
Jenže drtivá většina majitelů velkých SUV nemá psychickou potřebu jezdit stylem ééééénééééénéééééééén a proto jim TDI/CDI a spol plně vyhpvují.
a nebo éééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééén ....10 hodin dálniční jízdy do Paříže
to som zvedavý, aké legislatívne zmeny v niektorých krajinách mal autor na mysli
Nu co lamborghini dělá taky dobré traktory, tak proč by se porsche nemělo přidat. Cayenne je stejně tak hrozně vzdálené filozofii porsche, že je to úplně jedno (i kdyby ho udělali na klíček). Když si to zákazníci přejí, tak proč ne. Je to logický krok firmy, která chce vydělávat. Jen ať proboha nedávají tdi do carrery a caymanu, to už by fakt bylo v p.r.d.e.l.i.
"Když si to zákazníci přejí, tak proč ne.""Jen ať proboha nedávají tdi do carrery a caymanu, to už by fakt bylo v p.r.d.e.l.i. "A keby si zakaznici priali do carrery a caymanu TDI a HTP, tak tiez "proc ne"?
Protože se někdy může ukázat, že krátkodobě výhodná strategie, je v dlouhodobém pohledu na prd (viz. dnešní bmw s jejich klesajícími zisky).
Co je na tom zvlastne ze do SUV sa ide dat naftovy motor??? uplne nic, ved vacsina SUV tam ten naftak ma. Cayene jeberte ako porsche ale ko SUV, tak je to uplne logicke a predvidatelne ako ze rano vyjde slnko.no a ja som rad ze porsche ma taky model ako cayenne, bez neho by uz mozno 911 ky nevyrabali.. proste zarabaju na cayene aby mohli udrzat aj svoju klasicku produkciu. a posledna vec. VACSINA NADSENCOV NEMA PENIAZE NA KUPU CAYENNE TAK MA PORSCHE VAS NAZOR U RI*T
Nechapem preco vas to vsetkych tak serie. Ved je to uplne logicky krok, kazda firma chce zarabat, v Porsche by boli hlupi keby to neurobili, motor Audi je naviac vynikajuci. Do SUV sa diesel hodi, aj ked to je Porsche. Mali by ste byt radi, ze majitelia tychto SUV, ktorych tu vacsinou odsudzujete, budu vypustat menej emisii.Benzinove caymany a carrery tu su stale a mozete mat aj cayxenne turbo S, osobne mi je jedno ci pribudol nejaky rozumny diesel.
"přidaní dieselů, bylo nezbytným krokem pro další pokračování úspěchu tohoto modelu"radšej sa mohli na celý Cayenne vykašľať...
Kdyby neudělali Cayenne, tak Porsche dnes už není.
Zkusme si vzpomenout, když Cayenne začal. Kolik bylo křiklounů, že Porsche a SUV nikde nejde dohromady..........
Aspoň to nebudou krást rusáci, při jejich kvalitě nafty proti ceně benzínu B-]
Kam ten svět spěje ?! Ještě by to chtělo třeba Ferarri LPG či Lamborghini Hybrid...To je hnus,velebnosti !
Je jasný, že "sound" ta nafta nikdy mít jako benzín nebude. Druhá stránka věci je spotřeba a krouťák u nafty. A i když máš prachy, tak je furt rozdíl jestli jezdíš za 18l benzínu nebo za 11l nafty. ... a ten zátah u 3.0TDI je fantazie :-)
Svez se s A8 nebo Q7 s motorem 4,2TDI. Sound tam jednoznačně je a parádní. Nerozeznáš to od benzínového osmiválce.To ovšem neplatí o 3,0 TDI a tak trochu nechápu, proč u Porsche nesáhli po osmiválci.
Tak ten 8válec TDI je sice zvukově někde jinde, ale že by to by bylo jako benzínový V8 to zdaleka ne. Charakter tam je, ale baryton benzínového V8 ani náhodou. To samé i třeba projev na volnoběh, který styl naftových motorů má.
koukám odbornicí ala USA spotřebitel ;-) - čím víc válců tím uhlazenější chod:-Dněco jako nevyvážené momenty vyšších řádů pánové neslyšeli?
u citovaných aut motor na volnoběh neslyšíš a baryton osmiválce v tahu je tam naladěn dokonale.
A k čemu je zátah, když reálná dynamika tam není? Není důležitější to, jak rychlé to auto ve skutečnosti je, než efekt, který to auto má?
reálná dynamika u Cayena ? to je rodinný vůz pro snobáky na vysokejch kolách
S tím musím souhlasit. Pokud bych to chtěl trochu vylehčit tuto debatu pak bych napsal :Kategorie SUV vznikla modifikací z terénních vozidel na bázi traktoru. A do traktoru nafta patří.
Je zajímavé sledovat debatu na téma turbodiesel vs benzin...kam to probůh vede:-)Tak bud se srovnává diesel vs benzin nebo turbodiesel vs turbobenzin.Az nekdo udela atmosferický diesel, který bude mít z 1,6 115hp jako moje mx-5, rád se na něj podívam. Stejně tak mě bude zajímat 2,3TD, která má 260hp jako turboben. v cx-7:)Ale nejsem žádný zarytý zastánce benzinu. Prostě mě víc vyhovuje, stejně jako jiným bude víc vyhovovat dehet. Až budu jezdit denně přes 100km do práce, asi si taky turbokamna pořídim.A s tou spotřebou to taky tak slavně nebude. Stejnou trasu jakou jezdim s miatou za 9,5 bych stejnym tempem podobně výkonným turbodieselem jezdil za 7,5-8. Vezmu-li v potaz cenu nafty, tak jsem v poměru km/kč nastejno. takže provozní náklady +/- stejné. A servisní náklady na jednoduchej benzin vs turbodiesel...ať si každý odpoví sám:-)Navíc dnešní malé přeplňované benzínové motory jsou se spotřebou na tom podobně jako turbodiesely a nelítají z nich saze:)
Budu se opakovat, ale podle podrobných materiálů pro prodejce bmw, které jsou označené jen pro interní potřebu je patrné že 530 d se 170kw je v pružném zrychlení rychlejší než všechny benzíny včetně 550i s 270kw. Tedy reálná dynamika je na straně nafty.
"pružném zrychlení rychlejší "Jak tak koukam na tvoje blaboly tady, tak ty si myslis, ze to "pruzne zrychleni" je jenom jedno pro kazde auto, ze jo?:-D:-D:-D Zeli Zeli, pruzne zrychleni je na kazdy prevodovy stupen jine, od toho je v tech autech prevodovka. Ve finale je jedno, jetli jsem za 5 sekund na nejake rychlosti na jednicku, dvojku, trojku nebo sestku. Dulezite je, ze tam jsem. Ze zrovna 80-120 na petku udela nafta rychleji je podruzne, dulezitejsi je, ktery z motoru to udela rychleji. A jak uz ti tady par lidi ukazalo, tim rychlejsim je benzin.
Jenže jak uvádí kolega, pružné zrychlení se měří tak, že se zařadí třeba pětka a jede se 60-100 bez ohledu na to, zda auto má v dané akceleraci optimální otáčky. Celé měření oné definované pružnosti je stavěno tak, že benzín nemá v podstatě šanci. Ono podtočený motor prostě dobře nepojede.Je to stejné, jako bychom chtěli srovnávat např. akceleraci 40-90 na II. převodový stupeň. Pak bychom řekli, že 99,9% naftových motorů není schopno zrychlit ze 40 na 90 kmh, protože tu dvoju takto prostě nevytočí.Pokud ale umožníme oběma typům motorů zrychlovat v optimálních otáčkách, třeba oněch 60-100 u nafty na III. stupeň a u benzínu třeba na II. stupeň bude onen benzín rychlejší, což ukazují měření.Jednoduše řečeno, v každém autě je nějaká převodovka a ta slouží k tomu, aby řidič v případě nutnosti akcelerace podřadil. Kdyby toto nebylo třeba, je tam jeden převod. Pokud řidiči nechtějí řadit, je to jejich problém, pak ať si koupí automat, nebo onu naftu.Na druhou stranu ani ta nafta v případě jízdy mimo optimální otáčky nějak dramaticky dobře nejede.
Dobře lze demonstrovat ono pružné zrychlení např. při akceleraci 0-200, kdy si odečteme čas 0-100 a podíváme se na čas 100-200. při tomto měření se jeden s postupným řazením a ukazuje to na schopnost vozu akcelerovat (pružné zrychlení) bez ohledu na převodový stupeň.BMW 530D 170 kW0-100 - 6,70-200 - 30,1100-200 - 23,4 s5MW 530i0-100 - 6,5 s0-200 - 27,4 s100-200 - 20,9takze pruznost 100-200 zvlada o dost rychleji 530i
K čemu je ti v provozu zrychlení 100-200km/h. 99% silničních akcí se odehrává v režimu 80-120km/h a v těchto parametrech je 530d lepší než 550i. Demonstrační příklady 0-100 a 0-200 reálné auto za svůj život nezažije. Pokud chce někdo závodit na okruhu pak si pořídí samozřejmě něco jiného než pětkový bavor a už vůbec ne porsche traktor.
Tak jsem se kouknul na stránky www.bmw.cz a výsledek je tento:BMW 530d, 80-120 na 4ku = 5,1 sBMW 550i, 80-120 (???) = 5,1 sKde je ten rozdíl ?
Rozdíl je v potřebném výkonu 170 ku 270 kw. V mých podkladech je 5,1 a 5,2 sec.
asi 15litrů ve spotřebě:-D
..teda zeli, ty mas v hlave snad fakt bramboracku... Cely je to o zarazenym kvaltu. Benzin tuhle pojede 80-120kmh alkceleraci proste na dvojku, a bude rychlejsi... Vetsina velkejch dieslu i benzinu se stejne prodava s automatama, takze ja ti garantuju, ze 550i bude na 80-120kmh s kickdownem podstatne rychlejsi nez 530d takte s kickdownem. Ma proste podstatne vetsi vykon. A o ten jde, ten udava parametry vozu typu zrychleni a pod. Jak ho docilis je v podstate jedno (velkejma otackama nebo velkym kroutakem, plnokrevnik vs. taznej valach)
K čemu je ti v provozu zrychlení 100-200km/h. 99% silničních akcí se odehrává v režimu 80-120km/h a v těchto parametrech je 530d lepší než 550i.Demonstrační příklady 0-100 a 0-200 reálné auto za svůj život nezažije. Pokud chce někdo závodit na okruhu pak si pořídí samozřejmě něco jiného než pětkový bavor a už vůbec ne porsche traktor.Ta ukázka 0-100 a 0-200 je zde proto, abych ukázal, že ta 530i je rychlejší nejen v režimu 0-100 tedy u semaforu, ale i při dalším zrychlování. Tedy i při onom pružném zrychlení.A pokud vám ani toto nestačí k pochopení, pak tedy nastoupí čísla:530D60-100: 4,4 s80-120: 5,6 s530i60-100: 4,5 s80-120: 5,2 s- jsou to nejlepší dosažitelné časy bez ohledu na převodový stupeň. A to je ta 530i. U 540, 550 budou časy ještě lepší.Tak co tam máte dále za zaručené informace?
Hezkypěkně vysvětleno, pokud to pořád někomu není jasné tak u nonama chyba není :) .
Pokud nahlédnu do jejich materiálů pak 530i má 80-120km/h na 4/5stupeň za 6,6sec.
Buď tomu nerozumíte, nebo nechcete rozmět. Proč pořád na 4/5 stupeň? To je co za modu nastavit podmínky měření tak, aby vyhovovaly jenom jedné straně a na základě toho soudit? Zajímá vás to, za jak dlouho to auto dokáže reálně zrychlit, nebo vás zajímají nějaké syntetické podmínky?Co kdybychom začali měřit zrychlení do kopce na štěrku s vystrčenou pravou rukou a rakví na střeše. Bude to pak lepší?Jednoduše řečeno, omyslete si převodové stupně a nechte auta jet tak, jak potřebují. Také nikdo neměří zrychlení 30-80 na dvojku, protože by to nafta prohrála. Stejně tak nikdo neměří třeba 80-140 na trojku, protože by to nafta prohrála. Prostě nechte auta jet dle libosti, každé tak, jak mu to vyhovuje a uvidíte, že ono zrychlení je u benzínu lepší.Samozřejmě, že pokud budete nutit jet benzín na 1500-2000 otáček a nafta bude taky v těchto otáčkách, že to nafta vyhraje. Ale pak udělejte to samé. Nechte benzín jet od 3000-3500 otáček a naftu nechte jet také od těchto otáček a uvidíme, kdo se bude smát na konci.Nafta má lepší dynamiku v podmínkách, které jsou na nic. Při předjíždění si stejně podřadíte.
proč bych řadil? ty jezdíš asi jenom s benzínem co?mimochodem řazení při předjíždění je nejlepší způsob, jak si rozbít kokos:-D
Ještě jinak. Největší zrychlení je v místě maximálního kroutícího momentu. Pokud se otáčky 3000 ot/min, kde asi bude max.moment u benzínu, vyskytují v pásmu 80-120km/h je logické, že testéři z bmw to využili a řadili 4-5, aby dosáhli nejlepšího času. Co si myslí odborníci na motory na tomto fóru jim bude nejspíš ukradené, ví svoje.
Máte pravdu, že zrychlení je nejlepší na vrcholu točivého momentu, ale to je pouze krátký okamžik, případně krátké pásmo. Takže je vždy třeba nechat motor chvíli točit i v pásmu, kde to tak optimální není. Tedy optimální je zrychlovat od maxima točivého momentu do maxima výkonu s tím, že dle křivek lze říci přesněji kdy je optimální přeřadit tak, aby otáčky klesly na dobrou úroveň. Ono teorie kterou uvádíte je jedna věc a praxe je druhá věc. Na vrcholu točivého momentu se jednoduše jezdit nedá.Co se týká ostatních věcí v první řadě je třeba si uvědomit, že autem hýbe točivý moment na kolech, ne točivý moment na klice motoru. Mezi koly a motorem je převodovka, kde se točivý moment mění. Jelikož je tam převodovka, tak i vůz s nižším točivým momentem na motoru může mít na kolech více točivého momentu (ano vstupují zde otáčky). A proto jsou benzíny obecně rychlejší, jelikož po zřpevodování dovedou na kola více točivého momentu.V neposlední řadě. Pokud má auto lepší čas na 0-100, 0-200, 100-200 tak bude mít lepší čas v jakémkoli trošku širším spektru dynamiky, tzn. alespoň 20 kmh interval. Takže pokud má auto v řádech desítek procent lepší dynamiku ve výše uvedených intervalech je nemožné, aby prohrálo např. na 60-100 nebo 80-120.Můžete zde shazovat zdejší osazenstvo a diskutující, chápu, že se vám ony výsledky nehodí do krámu, ale na druhou stranu na tom nic není přiznat, že člověk měl mylný názor postavený na špatných informacích. To zažije občas každý.
Takže výsledek je takový, že výrobce, tedy bmw, poskytuje špatné informace a z toho plynou moje mylné názory. OK. Dále to nemá smysl rozžvejkávat. Je to jako s Husem v Kostnici. Odvoláš-neodvolám-odvoláš-neodvolám...upálit. Má ještě někdo podobný názor?
Připadá mi, že se cítíte uražený a proto takový hloupý komentář. Zkuste zapřemýšlet. To pružné měření se odehrává tak, že se stanoví jak se pojede, tedy na jaký převod apod. Už z toho je jasné, že výsledek bude sporný.Nejde o to, že ta čísla u BMW jsou špatná, ona mohou být dobrá a mám za to, že jsou správná, ale jde o to, jaká metodika měření se za nimi schovává.Představte si, že by automobilka měříla 0-100 tím, že se vůz nebude rozjíždět na jedničku, ale na dvojku. Ten výsledek bude přesný, ale jakou to bude mít vypovídací hodnotu?Podívejte se např. zde na autorevue do výsledku měření pružnosti. Auto dokáže zajet třeba 60-100 za 3 ale i za 8 sekund. A to v rámci toho, jaký převodový stupeň má zařazený. Když dobrý ,je zrychlení výborné, když špatný, je tragické. Všechny výsledky jsou správné, ale ne každý má vypovídací hodnotu.Takže tu jde o to, že to BMW může těch 60-100 jet na 2. a 3. převodový stupeň kde dosáhne výrazně lepšího času, než na 4. nebo 5. převodový stupeň.
Na to se musíš zeptat výrobce, proč to testuje tak nevýhodně pro své benzínové motory. Já jsem to netestoval. Možná, že je to na jedničku nejrychlejší, nevím, nemůžu to vyzkoušet. Předpokládám, že pokud je tam napsáno 4/5 znamená to , že je to s přeřazením ze 4 na 5. Asi se musí přeřadit, nevím bmw 530i..... nemám.
Myslim, ze zeli to nepochopi. ;-)
To je možná pravda pokud to srovnáš na stejný převodový stupeň, ale u benzínu můžeš podřadit a tím i podstatně zlepšit pružné zrychlení, což u nafty díky rozsahu otáček možné není.
skoro všechny dechty jsou v 80-120 rychlejší než srovnatelné benzíny, proto se s nimi taky tak pěkně předjíždí, ale v 0-100 je většinou o 1-2s rychlejší benzín.Ať si každý sám zvolí co chce. Každopádně jak někdo napsal, auta se vyrábějí pro ty co je kupují a ne pro remcaly na auto.cz... a když to zákazníci chtěj...
Dej si dve auta se stejnym vykonem vedle sebe - rozjed je na 80 a poznas ze se mylis ... 80 - 120 znamena na nekterych dizlech radit 3°-4° ... u benzinaku 2°-3° ... Dojdes k zaveru ze jedou STEJNE! :) Pripadne odchylky jsou vinou jineho zprevodovani, rukou ridice a pod. vecicek ktery s druhem paliva nemaji moc spolecneho...
No nevim, z 80 na 120 na 2? ja mam Volvo S60 T5 a 3ku tocim neco malo pres 145, 2ka konci na 85, dam za 3, sepne mi turbo a neaky TDi se muze jit klouzat.
Rozdil to je, ale je ti to jedno
Je to logická volba. Nafta skončí i v supersportech.
To urcite ;-) Pak uz by to ale nebyl supersport ale supershitt
Supersmrad
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.