Porsche Cayenne 2011: unikly oficiální snímky nové generace (14 foto)

Postupně odhalovat nový model se v poslední době snaží skoro každá automobilka, ale málokteré to vychází. Dříve nebo později se v průběhu „napínavého” příběhu obvykle najde slabý článek v řetězu lidí, kteří mají přístup k firemním materiálům, a nabídne je médiím. Rozšíření prakticky po celém světě je pak dílem několika hodin.

Stejný osud postihl i novou generaci Porsche Cayenne, kterou se nám automobilka pokoušela odhalovat tak trochu ve stylu příběhu Romeo, Julie a tma. Bohužel pro Porsche na Romea (Cayenne) nejprve někdo před pár dny posvítil baterkou a dnes rozsvítil hlavní světla. Unikla totiž nemalá část oficiálních snímků vozu ač si z nich při jejich rozlišení neuděláte zrovna nové pozadí pracovní plochy, vzhled exteriéru i interiéru novinky je z nich naprosto jasný.

Porsche Cayenne pro modelový rok 2011 se proti dosavadnímu provedení odlišuje především značně jiným pojetím předních i zadní partií, profil vozu zůstává naopak prakticky stejný. Interiér zjevně kráčí ve šlépějích Panamery a jeho komplikovaná architektura zřejmě nebude po chuti každému.

Mnoho nových technických informací nám únik fotografií nepřinesl, a tak můžeme prozatím zůstat u již známých, více či méně jistých předpokladů. Vůz bude o 4 centimetry delší než jeho předchůdce, přesto shodí na váze nějakých 200 kilogramů. Pod kapotou by se měly objevit benzinové motory 3,6 V6 FSI z koncernové líhně s výkonem 300 koní a 4,8 V8 resp. 4,8 V8 turbo s výkony 400 a 500 koní. Chybět opět nebude zemědělská verze s diselovým motorem 3,0 TDI a výkonem 240 koní, úplnou novinkou bude hybridní provedení kombinující přeplňovaný třílitr V6 TSI o výkonu 333 koní a elektromotor o výkonu 47 koní. Jsou-li vám tato fakta povědomá, pak si správně vzpomínáte na nový VW Touareg, který stojí na stejných základech.

Oficiální premiéru si nový Cayenne odkroutí příští týden v Ženevě, ale s úplným představením by Porsche mělo vypochodovat již v následujících dnech. Takže zůstaňte naladěni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne 2011 na uniknuvších snímcích
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků