Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Jsou tomu jen dva týdny, co jsme vám přinesli informaci, že nový přírůstek do rodiny „pravověrných” Porsche ponese jméno Cajun. Táta Cayenne a máma Panamera tedy mnoho kreativity při vymýšlení jména pro svého potomka neprojevili, ale to už tak v rodinách bývá...

Novou informací je, že odpovědnost za vývoj designu dalších Porsche čerstvě přejal Walter de Silva. Vám jistě známá osoba podepsaná pod vzhledem vozů jako Alfa Romeo 147 nebo Seat Leon je nyní šéfem designu celého koncernu Volkswagen a Porsche je desátou koncernovou značkou. Již připravené nové modely 911 998 a a Boxster 988 de Silvovo pero neovlivní, k chystanému Cajunu, jehož vstup na trh je plánován až na rok 2014, ale chce říci své.

Přiložená ilustrace našich grafiků ukazuje, jak by nový Cajun mohl vypadat, tento vzhled je ale inspirován předevší mdesignem současné Panamery a Cayennu. A to je cesta, kterou by de Silva jít tak docela nechtěl. Má v úmyslu se insipirovat spíše staršími modely Porsche a „přinést něco pozitivního ke stolu”, jakkoli důležitou osobou při vytváření vzhledu nových modelů bude i nadále Michael Mauer, šéf designu Porsche.

Uvidíme, co nového přinese de Silva malému stuttgarstkému SUV, snad to nebudou jen kliky dveří zapuštěné v C-sloupcích... Na každý pád, nový Cajun bychom mohli jako koncept poznat okolo roku 2013. Vůz bude postaven na technických základech Audi Q5, má však využít kratšího rozvoru a nižší stavby tak, aby (ještě) více preferoval silniční využití. Bez zajímavosti není ani, že Cajun má být po vzoru Range Roveru Evoque nejprve nabídnut s třídvéřovou karoserií a až později jej má v nabídce doplnit pětidvéřové provedení.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Porsche Cajun by mohlo vypadat takto. Otázkou nyní je, jak moc se de Silva designovou linii značky pokusí změnit

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků