Porsche Boxster: větší, lehčí, rychlejší

Na stánku Porsche si návštěvníci mohou prohlédnout nový Boxster. Oproti svému předchůdci je rychlejší, lehčí a samozřejmě (jak velí dnešní doba) také úspornější. Představovaná novinka měří na délku 4374 mm, široká je 1801 mm a vysoká 1282 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2475 mm. Je tedy delší, nižší a má větší rozvor než tomu bylo dosud. Šířka zůstala zachována, stejně jako objemy zavazadelníků (vpředu 150 l, vzadu 130 l).

Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Kabriolety | Porsche

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Základní Boxster dostal plochý šestiválec o objemu 2706 ccm, což je o 187 ccm méně. Maximální výkon činí 265 k (nárůst o 10 k) a točivý moment vrcholí na 280 Nm (o deset Nm méně). Největší rozdíly panují v případě spotřeby paliva. Výrobce slibuje čísla nižší o 1,2 l/100 km v případě manuální převodovky, u PDK to má být dokonce ještě o dvě desetinky méně. V kombinovaném provozu si tak Boxster řekne o 8,2 l/100 km, respektive 7,7 l/100 km.

Motor výkonnějšího Boxsteru S se výraznějších změn nedočkal. Objem zůstal na 3436 ccm, výkon vzrostl o pět koní, přičemž se  posunul z původních 6400 ot./min na 6700 ot./min. Vrchol točivého momentu je i nadále 360 Nm a podobně jako slabší Boxster je i tento úspornější (o 1,0 až 1,4 l/100 km).

Důležitou změnou je nižší hmotnost. Boxster je lehčí o 25 kilogramů bez ohledu na to, zda je v autě šestistupňový manuál nebo PDK (1310 kg, 1340 kg), Boxster S s manuálem váží o 35 kg (1320 kg) méně než předchůdce, Boxster S PDK ušetřil 30 kg (1350 kg). Základní provedení zvládne stovku za 5,8 s a maximálně se rozjede na 264 km/h. Boxster S je o sedm desetin sekundy a 15 km/h rychlejší. 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků