Porsche Boxster: větší, lehčí, rychlejší

Na stánku Porsche si návštěvníci mohou prohlédnout nový Boxster. Oproti svému předchůdci je rychlejší, lehčí a samozřejmě (jak velí dnešní doba) také úspornější. Představovaná novinka měří na délku 4374 mm, široká je 1801 mm a vysoká 1282 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2475 mm. Je tedy delší, nižší a má větší rozvor než tomu bylo dosud. Šířka zůstala zachována, stejně jako objemy zavazadelníků (vpředu 150 l, vzadu 130 l).

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Premiéry | Design | Porsche

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Základní Boxster dostal plochý šestiválec o objemu 2706 ccm, což je o 187 ccm méně. Maximální výkon činí 265 k (nárůst o 10 k) a točivý moment vrcholí na 280 Nm (o deset Nm méně). Největší rozdíly panují v případě spotřeby paliva. Výrobce slibuje čísla nižší o 1,2 l/100 km v případě manuální převodovky, u PDK to má být dokonce ještě o dvě desetinky méně. V kombinovaném provozu si tak Boxster řekne o 8,2 l/100 km, respektive 7,7 l/100 km.

Motor výkonnějšího Boxsteru S se výraznějších změn nedočkal. Objem zůstal na 3436 ccm, výkon vzrostl o pět koní, přičemž se  posunul z původních 6400 ot./min na 6700 ot./min. Vrchol točivého momentu je i nadále 360 Nm a podobně jako slabší Boxster je i tento úspornější (o 1,0 až 1,4 l/100 km).

Důležitou změnou je nižší hmotnost. Boxster je lehčí o 25 kilogramů bez ohledu na to, zda je v autě šestistupňový manuál nebo PDK (1310 kg, 1340 kg), Boxster S s manuálem váží o 35 kg (1320 kg) méně než předchůdce, Boxster S PDK ušetřil 30 kg (1350 kg). Základní provedení zvládne stovku za 5,8 s a maximálně se rozjede na 264 km/h. Boxster S je o sedm desetin sekundy a 15 km/h rychlejší. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků