Porsche Boxster E: čistě na elektřinu

Automobilka Porsche zveřejnila detaily ke svému novému prototypu čistého elektromobilu na základě sériové řady Boxster.

O přípravách této stavby jsme se dozvěděli již letos v lednu, ale teprve nyní, krátce po její praktické prezentaci na nedávné berlínské soutěži Michelin Bibendum, máme k dispozici také více informací a snímků. Vývoj konceptu Porsche Boxster E je součástí vládou podporovaného programu „Model Region Electro-Mobility Stuttgart“. Jde vlastně o trojici prototypů, dva z nich disponují pohonem zadních a ten zbývající pak všech čtyř kol. V tomto případě jsou nápravy poháněny dvojicí samostatných elektromotorů, jež dosahují souhrnného výkonu 241 koní (180 kW) a točivého momentu 540 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka vzadu sestává z motoru a převodovky (a samozřejmě příslušné elektroniky) a najdeme ji v místech, kde se u sériových vozů vyskytuje převodovka s výfukem. Jednotka vzadu je pak vestavěna do místa uvolněného demontáží palivové nádrže. Elektronika synchronizuje účinek celé soustavy a řídí distribuci točivého momentu mezi obě nápravy. Podle výrobce zrychlí Porsche Boxster E s pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 200 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zbývající „zadokolky“ se od výše popsaného vozu liší prostou absencí pohonné soustavy vpředu, zadní motor dává výkon 121 koní (90 kW) a točivý moment 270 Nm, které postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,8 s a dosažení rychlosti 150 km/h. Všechny prototypy Porsche Boxster E jsou opatřeny akumulátorem 29 kWh zabírajícím prostor po spalovacím motoru a vážícím 341 kg. Vozům má zajistit jízdní dosah lehce přes 100 km, dobíjení z běžné zásuvky zabere 9 h.

Podle tvrzení automobilky Porsche i přes zástavbu složité elektroniky zbývá dostatek místa jak pro dvoučlennou posádku, tak pro zavazadla. Odkládací prostor vzadu zůstal nezměněn, drobnosti vměstnáte i pod přední kapotu. Všechny tři stroje jsou opatřeny akustickým systémem Active Sound Design napodobujícím zvuk konvenčního automobilu, jenž má varovat kolemjdoucí i ostatní účastníky dopravního provozu o blížícím se elektromobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků