Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Značka Porsche přichází s třetí, zcela novou generací svého lehkého sportovního modelu Boxster, a to včetně varianty Boxster S.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster (981)
  2. Fotogalerie

Sotva se do éteru dostaly první uniklé snímky novinky, automobilka Porsche zareagovala promptním, oficiálním představením. Dvoumístný otevřený roadster Porsche Boxster (interní označení 981) je lehčí, má zcela nový podvozek a v průměru o 15 % hospodárnější motory. Zvenčí si na novince v porovnání se stávající generací 987 všimneme především nižšího profilu a ostřeji řezaných hran.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tvarování předních i zadních svítilen (vzadu propojených odtahovou hranou) bylo přizpůsobeno aktuálním modelům značky Porsche, všimneme si také některých rysů vypůjčených ze studie Porsche 918 Spyder, jež byla mimochodem nedávno schválena pro sériovou výrobu. Čelní sklo bylo posunuto citelně vpřed a zkrátily se převisy karoserie, neboť rozvor náprav je nyní delší.

Tajné | Porsche

Porsche Boxster a 911: prototypy opět přistiženy (spy photos)

Také rozchod kol byl rozšířen, což má vozu přidat na stabilitě. Před zadní nápravou vozů Porsche Boxster i Boxster S najdeme ploché šestiválcové motory s atmosférickým plněním, jež využívají přímého vstřikování benzínu. Opatřeny jsou také rekuperační elektrosoustavou (proměnný výkon alternátoru), zlepšeným hospodařením s teplem a takřka nezbytným systémem start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základní provedení Porsche Boxster disponuje motorem s objemem 2,7 l, který dosahuje výkonu 265 koní (195 kW), což je zhruba o 10 koní více než u dosavadní verze. Silnější varianta Boxster S dostala větší jednotku s objemem 3,4 l a výkonem 315 koní (232 kW), tj. o nějakých 5 koní více než dosud.

Na převodovkách se nic nezměnilo, obě verze Boxsteru jsou kombinovány s šestistupňovými skříněmi s manuálním řazením, za příplatek pak se sedmistupňovými dvouspojkovými „automaty“. Základní Boxster zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,7 s a dosáhne kombinované spotřeby 7,7 l/100 km, Boxster S pak vykazuje zrychlení 0 – 100 km/h za 5,0 s a spotřebu 8,0 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podvozek je opatřen novým elektromechanickým posilovačem řízení, zvýšená středová konzole byla inspirována modelem Porsche Carrera GT a plátěná skládací střecha se ovládá elektricky. V Evropě se má nová generace řady Boxster začít prodávat v půli letošního dubna. Porsche Boxster bude stát v přepočtu 1 236 000 Kč, výkonnější Boxster S vás včetně daně přijde alespoň na 1 513 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster (981)
  2. Fotogalerie
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků