Porsche Avalanche GTR 650: čiperný roadster

Německý specialista na vozy Porsche připravil svůj další speciál, tentokrát s otevřenou karosérií. Koně mu, jako obvykle, nechybí.

Společnost Gemballa je mezi ladiči vozů Porsche již velmi dobře zavedená, v minulých letech představila celou řadu svých modifikací strojů Porsche pod souhrnou modelovou řadou Avalanche. Za zmínku stojí třeba její znamenitá úprava typu 911 Turbo, představená pod označením GTR 800 EVO-R a osazená motorem s výkonem 850 koní (634 kW). Pro méně odvážné motoristy však svůj vůz dodávala i s výkonem sníženým na „pouhých“ 600 koní (448 kW).

Pro vyvážení své nabídky nyní Gemballa připravila model Avalanche GTR 650 EVO-R, který vychází z vozu Porsche 911 Turbo Cabrio, a jak již název napovídá, motor je naladěn na slušných 650 koní (485 kW). Díky řadě modifikací na aerodynamice i technice tento otevřený vůz dosahuje rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ GTR 650 EVO-R se na první pohled vyznačuje vzhůru výklopnými dveřmi a předními světlomety převzatými ze supersportu Porsche Carrera GT. Karosérie byla rozšířena pomocí speciálních ocelových dílů přímo navařených na standardní celek. Novinka navíc dostala novou kapotu, rozšířené prahy a sadu předních a zadních spoilerů z uhlíkových vláken. Zádi dominují upravená sdružená světla složená z LED, účinný difuzor pro zvýšení přítlaku zádi ve vyšších rychlostech a nové, rozměrné přítlačné křídlo.

Pohonná jednotka byla modifikována použitím speciálního klikového hřídele, tvrzenými písty a většími turbodmychadly. Nové hlavy válců ukrývají zvláštní vačkové hřídele, upravený výfukový systém klade motoru menší odpor, ale zároveň vozu dává v porovnání se standardním provedením podstatně „chlapáčtější“ zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A výsledky se dostavily. Motor dává již zmíněných 650 koní a točivý moment vrcholí hodnotou plných 950 Nm, což modelu GTR 650 EVO-R umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 3,4 s. Do základní výbavy patří též upravený kožený interiér s řadou „sportovních“ doplňků a exkluzivní litá kola. Bez ohledu na zajímavé úpravy a znamenité jízdní výkony vám skutečně spadne brada teprve ve chvíli, kdy přijde řeč na cenu. Gemballa si totiž za svoji modifikaci řekne o 484 000 dolarů, takže vás celý vůz řady GTR 650 EVO-R přijde na nikoli směšných 600 000 dolarů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Avalanche GTR 650 EVO-R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků