Porsche Avalanche GTR 650: čiperný roadster

Německý specialista na vozy Porsche připravil svůj další speciál, tentokrát s otevřenou karosérií. Koně mu, jako obvykle, nechybí.

Společnost Gemballa je mezi ladiči vozů Porsche již velmi dobře zavedená, v minulých letech představila celou řadu svých modifikací strojů Porsche pod souhrnou modelovou řadou Avalanche. Za zmínku stojí třeba její znamenitá úprava typu 911 Turbo, představená pod označením GTR 800 EVO-R a osazená motorem s výkonem 850 koní (634 kW). Pro méně odvážné motoristy však svůj vůz dodávala i s výkonem sníženým na „pouhých“ 600 koní (448 kW).

Pro vyvážení své nabídky nyní Gemballa připravila model Avalanche GTR 650 EVO-R, který vychází z vozu Porsche 911 Turbo Cabrio, a jak již název napovídá, motor je naladěn na slušných 650 koní (485 kW). Díky řadě modifikací na aerodynamice i technice tento otevřený vůz dosahuje rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ GTR 650 EVO-R se na první pohled vyznačuje vzhůru výklopnými dveřmi a předními světlomety převzatými ze supersportu Porsche Carrera GT. Karosérie byla rozšířena pomocí speciálních ocelových dílů přímo navařených na standardní celek. Novinka navíc dostala novou kapotu, rozšířené prahy a sadu předních a zadních spoilerů z uhlíkových vláken. Zádi dominují upravená sdružená světla složená z LED, účinný difuzor pro zvýšení přítlaku zádi ve vyšších rychlostech a nové, rozměrné přítlačné křídlo.

Pohonná jednotka byla modifikována použitím speciálního klikového hřídele, tvrzenými písty a většími turbodmychadly. Nové hlavy válců ukrývají zvláštní vačkové hřídele, upravený výfukový systém klade motoru menší odpor, ale zároveň vozu dává v porovnání se standardním provedením podstatně „chlapáčtější“ zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A výsledky se dostavily. Motor dává již zmíněných 650 koní a točivý moment vrcholí hodnotou plných 950 Nm, což modelu GTR 650 EVO-R umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 3,4 s. Do základní výbavy patří též upravený kožený interiér s řadou „sportovních“ doplňků a exkluzivní litá kola. Bez ohledu na zajímavé úpravy a znamenité jízdní výkony vám skutečně spadne brada teprve ve chvíli, kdy přijde řeč na cenu. Gemballa si totiž za svoji modifikaci řekne o 484 000 dolarů, takže vás celý vůz řady GTR 650 EVO-R přijde na nikoli směšných 600 000 dolarů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Avalanche GTR 650 EVO-R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků