Porsche Avalanche GTR 650: čiperný roadster

Německý specialista na vozy Porsche připravil svůj další speciál, tentokrát s otevřenou karosérií. Koně mu, jako obvykle, nechybí.

Společnost Gemballa je mezi ladiči vozů Porsche již velmi dobře zavedená, v minulých letech představila celou řadu svých modifikací strojů Porsche pod souhrnou modelovou řadou Avalanche. Za zmínku stojí třeba její znamenitá úprava typu 911 Turbo, představená pod označením GTR 800 EVO-R a osazená motorem s výkonem 850 koní (634 kW). Pro méně odvážné motoristy však svůj vůz dodávala i s výkonem sníženým na „pouhých“ 600 koní (448 kW).

Pro vyvážení své nabídky nyní Gemballa připravila model Avalanche GTR 650 EVO-R, který vychází z vozu Porsche 911 Turbo Cabrio, a jak již název napovídá, motor je naladěn na slušných 650 koní (485 kW). Díky řadě modifikací na aerodynamice i technice tento otevřený vůz dosahuje rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ GTR 650 EVO-R se na první pohled vyznačuje vzhůru výklopnými dveřmi a předními světlomety převzatými ze supersportu Porsche Carrera GT. Karosérie byla rozšířena pomocí speciálních ocelových dílů přímo navařených na standardní celek. Novinka navíc dostala novou kapotu, rozšířené prahy a sadu předních a zadních spoilerů z uhlíkových vláken. Zádi dominují upravená sdružená světla složená z LED, účinný difuzor pro zvýšení přítlaku zádi ve vyšších rychlostech a nové, rozměrné přítlačné křídlo.

Pohonná jednotka byla modifikována použitím speciálního klikového hřídele, tvrzenými písty a většími turbodmychadly. Nové hlavy válců ukrývají zvláštní vačkové hřídele, upravený výfukový systém klade motoru menší odpor, ale zároveň vozu dává v porovnání se standardním provedením podstatně „chlapáčtější“ zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A výsledky se dostavily. Motor dává již zmíněných 650 koní a točivý moment vrcholí hodnotou plných 950 Nm, což modelu GTR 650 EVO-R umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 3,4 s. Do základní výbavy patří též upravený kožený interiér s řadou „sportovních“ doplňků a exkluzivní litá kola. Bez ohledu na zajímavé úpravy a znamenité jízdní výkony vám skutečně spadne brada teprve ve chvíli, kdy přijde řeč na cenu. Gemballa si totiž za svoji modifikaci řekne o 484 000 dolarů, takže vás celý vůz řady GTR 650 EVO-R přijde na nikoli směšných 600 000 dolarů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Avalanche GTR 650 EVO-R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků