Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Nový speciál pro Le Mans má oproti loňskému modelu více než 60 procent nových dílů.

Celkem 662 kW (900 koní) činí celkový výkon pohonných jednotek Porsche 919 Hybrid určený pro vytrvalostní závod v Le Mans.

V porovnání s minulým modelem má nový speciál cca 60-70 procent nových dílů.

Kromě aerodynamických změn, které si vynutily také upravené předpisy, Porsche přepracovalo kompletní pohonný systém. Konkrétně převodovky na přední i zadní nápravě, spalovací motor, elektromotor a systémy rekuperace.

Testy | Ojetiny | SUV | Off-roady | Porsche

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Zadní nápravu pohání čtyřválcový dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem 368 kW (500 koní). Podle Porsche je tento agregát nejúčinnějším spalovacím motorem v celé historii značky.

Dalších 400 koní do soustrojí dodává elektromotor na přední nápravě.

Zajímavosti | Sportovní auta | Ford | Sport | BMW | Mercedes-Benz | Renault | Alfa Romeo | Peugeot | Audi | Mazda | Ferrari | Porsche | Bentley | Aston Martin | Jaguar

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Kromě mechanického zdokonalení podvozku přispívají k vylepšeným jízdním vlastnostem závodního vozu 919 softwarové inovace. Ty se týkají především protiprokluzového systému a systému řízení hybridní soustavy. Obojí má velký vliv na životnost pneumatik.

Tato skutečnost bude mít v roce 2017 ještě větší význam. Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend a vůz k dispozici o tři sady pneumatik méně. Sady pneumatik proto musejí častěji vydržet dvojnásobné nasazení v závodě – tedy překonat vzdálenost mezi dvěma zastávkami pro čerpání paliva. To odpovídá době jízdy přibližně jeden a půl hodiny a v noci bude dokonce sada pneumatik muset vydržet čtyřnásobnou vzdálenost.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků