Porsche 919 mělo během 24 h Le Mans spotřebu jen 35 litrů na 100 km

Automobilka Porsche odhalila velmi zajímavé statistiky související s její účastí na letošním závodu 24 h Le Mans.

Po loňském fiasku bylo letošní účinkování automobilky Porsche v závodě na 24 h Le Mans velmi úspěšné. Automobilka zvítězila stylem 1—2 a zopakovala tak dvojité výhry z let 1971, 1987 a 1998. Celkem Porsche zvítězilo v Le Mans již sedmnáctkrát a upevnilo svou pozici nejúspěšnější značky v historii tohoto závodu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 919 Hybrid ovládlo kvalifikaci, ale až do posledních hodin závodu nebylo nic rozhodnuto. Mechanici se během zastávek v boxech nadřeli. Celkem byl tým Porsche sestaven z devíti jezdců a 120 členů pomocného personálu

Nyní automobilka Porsche odhalila docela zajímavé statistiky z pozadí tohoto závodu. Jen připomeneme, že Porsche nasadilo tři tovární speciály 919 Hybrid v nejvyšší třídě LMP1. Podporovalo také týmy v třídě GTE Pro, ale tato statistika se týká jen třídy LMP1.

Zajímavosti | Toyota | Audi | Sportovní auta | Nissan | Sport | Porsche

24 h Le Mans 2015: Porsche ukončilo pětiletou nadvládu Audi

Celkem vítězný vůz urazil vzdálenost 5382,82 kilometru, tedy 395 kol. je to jen o dva okruhy méně než během rekordní vzdálenosti z roku 2010. Jenže letos se jezdilo hodně za zpomalovacím vozem. Safety car, včetně toho tzv. virtuálního, byl na okruhu La Sarthe celkem 195 minut. Jedno kolo za zpomalovacím vozem trvalo zhruba dvojnásobek času.

Vítězné Porsche 919 Hybrid dostalo celkem 1896 litrů paliva. To vychází na průměrnou spotřebu jen asi 35 litrů na 100 km. To není špatné na závodní auto s maximální rychlostí 340 km/h, které jede skoro celý okruh na plný plyn. Když vezmete na okruh třeba takový Focus RS, vezme si klidně padesát na sto...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I se spotřebou jen asi 35 litrů na 100 km musí závodní Porsche do boxů často. Celkem se vyměnilo 116 pneumatik a každé auto dostalo navíc litr motorového oleje

Protože je tohle závodní Porsche vlastně hybrid, rekuperuje si energii. Celkem smělo Porsche podle pravidel rekuperovat a znovu využít 2,22 kWh na kolo. V součtu okruhů to ale dělá množství elektrické energie, kterou spotřebuje malá domácnost za tři měsíce.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Porsche

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

Průměrná rychlost vítězného vozu byla 224,2 km/h. Nejvyšší rychlosti dosáhl Mark Webber, a to 340,2 km/h. Celkem tým Porsche provedl devadesát zastávek v boxech, při nichž 26krát měnil pneumatiky a jezdce. Nejdelší stint bez výměny pneumatik měla všechna auta shodný, bylo to 54 okruhů.

Celkem bylo týmem Porsche použito 116 nových pneumatik. Při hmotnosti kola 19,9 kg tak mechanici přemístili dohromady 2,3 tuny materiálu. Nejrychlejší pitstop s výměnou kol a jezdce trval 1:13,9 min, nejrychlejší pitstop s tankováním pak 51,3 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dělat mechanika během čtyřiadvacetihodinovky je náročná práce.
Ale na konci usilovné dřiny přišlo vytoužené vítězství

Celkem strávily všechny tři vozy Porsche 95 minut a 36 sekund v boxech. Konkurenční Audi tam zůstalo dohromady 130 minut. Nejdelší čas za volantem strávil jezdec Neel Jani, který odřídil dohromady 10 hodin a 10 minut.

Z devíti jezdců Porsche nejvíce během závodu zhubnul Mark Webber. Při začátku závodu měl včetně kombinézy a helmy hmotnost 81,2 kg, na konci závodu jen 78,2 kg. V průběhu závodu každé auto dostalo navíc litr oleje. Každý vůz také poslal do boxů během závodu na 13,5 gigabajtu dat telemetrie a informací.

V šampionátu WEC nyní díky dvojnásobnému bodovému přídělu z Le Mans vede Porsche se 140 body, druhé je Audi (124 bodů) a třetí obhájci loňského celkového prvenství od Toyoty, kteří mají momentálně dohromady 71 bodů.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků