Porsche 919 mělo během 24 h Le Mans spotřebu jen 35 litrů na 100 km

Automobilka Porsche odhalila velmi zajímavé statistiky související s její účastí na letošním závodu 24 h Le Mans.

Po loňském fiasku bylo letošní účinkování automobilky Porsche v závodě na 24 h Le Mans velmi úspěšné. Automobilka zvítězila stylem 1—2 a zopakovala tak dvojité výhry z let 1971, 1987 a 1998. Celkem Porsche zvítězilo v Le Mans již sedmnáctkrát a upevnilo svou pozici nejúspěšnější značky v historii tohoto závodu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 919 Hybrid ovládlo kvalifikaci, ale až do posledních hodin závodu nebylo nic rozhodnuto. Mechanici se během zastávek v boxech nadřeli. Celkem byl tým Porsche sestaven z devíti jezdců a 120 členů pomocného personálu

Nyní automobilka Porsche odhalila docela zajímavé statistiky z pozadí tohoto závodu. Jen připomeneme, že Porsche nasadilo tři tovární speciály 919 Hybrid v nejvyšší třídě LMP1. Podporovalo také týmy v třídě GTE Pro, ale tato statistika se týká jen třídy LMP1.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Audi | Toyota | Nissan | Porsche

24 h Le Mans 2015: Porsche ukončilo pětiletou nadvládu Audi

Celkem vítězný vůz urazil vzdálenost 5382,82 kilometru, tedy 395 kol. je to jen o dva okruhy méně než během rekordní vzdálenosti z roku 2010. Jenže letos se jezdilo hodně za zpomalovacím vozem. Safety car, včetně toho tzv. virtuálního, byl na okruhu La Sarthe celkem 195 minut. Jedno kolo za zpomalovacím vozem trvalo zhruba dvojnásobek času.

Vítězné Porsche 919 Hybrid dostalo celkem 1896 litrů paliva. To vychází na průměrnou spotřebu jen asi 35 litrů na 100 km. To není špatné na závodní auto s maximální rychlostí 340 km/h, které jede skoro celý okruh na plný plyn. Když vezmete na okruh třeba takový Focus RS, vezme si klidně padesát na sto...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I se spotřebou jen asi 35 litrů na 100 km musí závodní Porsche do boxů často. Celkem se vyměnilo 116 pneumatik a každé auto dostalo navíc litr motorového oleje

Protože je tohle závodní Porsche vlastně hybrid, rekuperuje si energii. Celkem smělo Porsche podle pravidel rekuperovat a znovu využít 2,22 kWh na kolo. V součtu okruhů to ale dělá množství elektrické energie, kterou spotřebuje malá domácnost za tři měsíce.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Porsche

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

Průměrná rychlost vítězného vozu byla 224,2 km/h. Nejvyšší rychlosti dosáhl Mark Webber, a to 340,2 km/h. Celkem tým Porsche provedl devadesát zastávek v boxech, při nichž 26krát měnil pneumatiky a jezdce. Nejdelší stint bez výměny pneumatik měla všechna auta shodný, bylo to 54 okruhů.

Celkem bylo týmem Porsche použito 116 nových pneumatik. Při hmotnosti kola 19,9 kg tak mechanici přemístili dohromady 2,3 tuny materiálu. Nejrychlejší pitstop s výměnou kol a jezdce trval 1:13,9 min, nejrychlejší pitstop s tankováním pak 51,3 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dělat mechanika během čtyřiadvacetihodinovky je náročná práce.
Ale na konci usilovné dřiny přišlo vytoužené vítězství

Celkem strávily všechny tři vozy Porsche 95 minut a 36 sekund v boxech. Konkurenční Audi tam zůstalo dohromady 130 minut. Nejdelší čas za volantem strávil jezdec Neel Jani, který odřídil dohromady 10 hodin a 10 minut.

Z devíti jezdců Porsche nejvíce během závodu zhubnul Mark Webber. Při začátku závodu měl včetně kombinézy a helmy hmotnost 81,2 kg, na konci závodu jen 78,2 kg. V průběhu závodu každé auto dostalo navíc litr oleje. Každý vůz také poslal do boxů během závodu na 13,5 gigabajtu dat telemetrie a informací.

V šampionátu WEC nyní díky dvojnásobnému bodovému přídělu z Le Mans vede Porsche se 140 body, druhé je Audi (124 bodů) a třetí obhájci loňského celkového prvenství od Toyoty, kteří mají momentálně dohromady 71 bodů.

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků