Porsche 918 Spyder se posouvá směrem k sériové výrobě

Porsche 918 Spyder Concept nám letos na ženevském autosalonu doslova vyrazil dech a nebylo to jen působivým vzhledem tohoto kabrioletu, ale zejména jeho parametry. Ty musí lahodit každému, kteří rádi vidí nejen vysoké cifry u výkonu, ale nízká čísla u spotřeby paliva. Abychom si to pro úplnost zopakovali, zmiňme, že Porsche 918 Spyder disponuje vidlicovým osmiválcem o výkonu 500 koní, jemuž sekundují rovnou tři elektromotory dodávající celkového výkonu 218 koní. Působivě vypadá nejen udávaná kombinovaná spotřeba na úrovni 3 l/100 km ale i fakt, že z nuly na 100 km/h vystřelí tento roadster za pouhých 3,2 sekundy a podle informací automobilky má jít o nejrychlejší silniční model vůbec, rychlejší než Carrera GT.

Nyní, pár dnů po oficiální ženevské premiéře, se objevily informace o případné výrobě tohoto modelu, která by měla nastat v časovém horizontu zhruba čtyř let. Porsche 918 Spyder podle šéfa vývoje dává jasnou odpověď na to, jak by mohly vypadat sportovní vozy budoucnosti a na jakém principu budou fungovat, zároveň ukazuje cestu pro některé výrobce ke snížení celkového množství emisí CO2 tak, aby se vtěsnali do stále přísnějších limitů.

Model 918 Spyder je navíc už teď k vidění v Ženevě v podobě, která od produkce evidentně nemá daleko. I navzdory tomu není ještě vše úplně jasné, velká vůle pro sériovou produkci ovšem je minimálně ze strany vedení Porsche deklarována celkem jednoznačně. Rozhodnutí o posunutí modelu na výrobní linky by mělo padnout snad ještě tento měsíc.

Tip: Podrobnější představení Porsche 918 Spyder Concept naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder Concept
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků