Porsche 918 Spyder se posouvá směrem k sériové výrobě

Porsche 918 Spyder Concept nám letos na ženevském autosalonu doslova vyrazil dech a nebylo to jen působivým vzhledem tohoto kabrioletu, ale zejména jeho parametry. Ty musí lahodit každému, kteří rádi vidí nejen vysoké cifry u výkonu, ale nízká čísla u spotřeby paliva. Abychom si to pro úplnost zopakovali, zmiňme, že Porsche 918 Spyder disponuje vidlicovým osmiválcem o výkonu 500 koní, jemuž sekundují rovnou tři elektromotory dodávající celkového výkonu 218 koní. Působivě vypadá nejen udávaná kombinovaná spotřeba na úrovni 3 l/100 km ale i fakt, že z nuly na 100 km/h vystřelí tento roadster za pouhých 3,2 sekundy a podle informací automobilky má jít o nejrychlejší silniční model vůbec, rychlejší než Carrera GT.

Nyní, pár dnů po oficiální ženevské premiéře, se objevily informace o případné výrobě tohoto modelu, která by měla nastat v časovém horizontu zhruba čtyř let. Porsche 918 Spyder podle šéfa vývoje dává jasnou odpověď na to, jak by mohly vypadat sportovní vozy budoucnosti a na jakém principu budou fungovat, zároveň ukazuje cestu pro některé výrobce ke snížení celkového množství emisí CO2 tak, aby se vtěsnali do stále přísnějších limitů.

Model 918 Spyder je navíc už teď k vidění v Ženevě v podobě, která od produkce evidentně nemá daleko. I navzdory tomu není ještě vše úplně jasné, velká vůle pro sériovou produkci ovšem je minimálně ze strany vedení Porsche deklarována celkem jednoznačně. Rozhodnutí o posunutí modelu na výrobní linky by mělo padnout snad ještě tento měsíc.

Tip: Podrobnější představení Porsche 918 Spyder Concept naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder Concept
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků