Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Značka Porsche postavila první sérii prototypů svého revolučního supersportovního modelu 918 Spyder.

Do značné míry převratný vůz Porsche 918 Spyder byl v podobě studie představen na ženevském autosalonu v roce 2010 a ještě v létě téhož roku bylo ve Stuttgartu rozhodnuto o tom, že se Porsche 918 Spyder bude vyrábět sériově. Provozuschopný prototyp vyrazil na silnice záhy poté a podle tvrzení automobilky Porsche dokonce v srpnu 2010 dosáhl na Severní smyčce Nürburgringu fantastického času 7 minut a 20 sekund.

Porsche

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Nyní však byla dokončena první série prototypů otevřeného modelu Porsche 918 Spyder, jež jsou opatřeny částečným maskováním připomínajícím lakování legendárných závodních speciálů Porsche 917. Určeny budou pro rozsáhlé jízdní zkoušky předcházející zahájení sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder, jeden z nvé série testovacích prototypů

Během posledních měsíců se mírně změnily specifikace tohoto vozu, jenž má do kategorie produkčních supersportovních automobilů zavést pohonnou soustavu typu plug-in hybrid. Jejím jádrem zůstává zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem „přes 570 koní“ (cca 419 kW) doplněný elektromotory na obou nápravách.

Zajímavosti | Video | Porsche

Porsche 918 Spyder poprvé ve skutečném provozu (video)

Ten vzadu dává 122 koní (90 kW) a ten přední pak dalších 109 koní (80 kW), takže celá soustava působí poněkud komplikovaným dojmem. Přes počáteční neúspěchy se však podle tvrzení automobilky Porsche podařilo konstruktérům většinu neduhů vyléčit, takže výsledky dosavadních testů jsou „plně v souladu s vysokými nároky kladenými na 918 Spyder“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder exceluje nejen spotřebou, ale především jízdními výkony

Kombinovaný výkon celé pohonné soustavy údajně přesahuje hranici 770 koní (566 kW) a vozu umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 3 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 325 km/h, to vše při průměrné spotřebě 3,0 l/100 km a emisích CO2 jen 70 g/km. Li-ionové akumulátory 6,8 kWh pak vozu zaručí dojezd na čistě elektrickou energii na vzdálenost přes 25 km/h rychlostí dosahující hranice 150 km/h.

Sériové provedení plug-in hybridu Porsche 918 Spyder má být veřejnosti představeno v září příštího roku a první vozy se k zákazníkům dostanou ještě s podzimem.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků