Porsche 918 Spyder: hybridní supersport se předvedl v Goodwoodu

Tato bestie již postupně vstupuje do prodejů. Její cena se pohybuje okolo hranice 20 mil. Kč a jen tak někde se s ní nepotkáte.

Letošní ročník Festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal místem světových premiér celé řady na sport zaměřených aut od elegantního Citroënu DS3 Cabrio Racing přes závodní Bentley Continental GT3 až po české zástupce v podobě modelů Škoda Octavia RS a Innotech Aspiron. Ovšem v ostrém nasazení se zde představil také model Porsche 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder na Goodwoodu

Vůz Porsche 918 Spyder se jako studie představil již na jarním ženevském autosalonu v roce 2010. Už v červenci jsme mohli potvrdit, že toto auto se bude vyrábět a jen o několik dní později jeden z prototypů zajel Nordschleife za dech beroucích 7:20. Běžné cesty však prototypy řady Porsche 918 Spyder okusily až v roce 2012 a loni na podzim jsme vám přinesli také ceny.

Porsche

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Na přiložených snímcích se můžete podívat, jak to tomuto vozu slušelo letos v Goodwoodu. Model 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má nakonec dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu 3,3 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 79 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec 4,6 l s výkonem 608 koní (447 kW) a točivým momentem 530 Nm a dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 286 koní (210 kW), jež jsou napájeny z li-ionových akumulátorů 6,8 kWh. Tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 887 koní (661 kW) a 800 Nm.

Sport | Porsche

Porsche 918 RSR: KERS a 767 koní pro Le Mans

Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,8 s, na 200 km/h za 7,9 s a hranice 300 km/h padne již za 23,0 s od startu. Porsche 918 Spyder ve svém sériovém provedení pokoří rychlost 340 km/h. Vůz má být schopen ujet až 30 km na čistě elektrickou energii.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků