Porsche 918 Spyder: hybridní bestie za 19 mil. Kč

Značka Porsche uvolnila další podrobnosti ke svému supersportu s hybridním pohonem, a to včetně cen. Pro jistotu si ale nejprve dobře sedněte, protože ty ceny opravdu stojí zato…

Když v roce 2010 na ženevském autosalonu zazářila studie Porsche 918 Spyder, na veřejnost i odborníky zapůsobila. Některým učarovaly čisté křivky karoserie a jejího interiéru, které mimochodem naznačují, jakým směrem se bude ubírat stylistický jazyk budoucích vozů Porsche, jiným pak slibované výkonové a jízdní parametry v konfrontaci s proklamovanou spotřebou paliva. Již v půli roku 2010 bylo potvrzeno, že se model Porsche 918 Spyder sériově vyrábět bude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Porsche 918 Spyder vzbudil předloni v Ženevě náležitou pozornost

Spotřeba se má v kombinovaném provozu pohybovat v průměru okolo 3,0 l/100 km, ovšem je třeba dodat, že se do toho započítávají i akumulátory nabité z externích zdrojů. Navíc pokud pojedete opravdu „pilu“, reálná spotřeba zřejmě poletí vzhůru, na čistě elektrickou energii totiž Porsche 918 Spyder údajně ujede asi 25 km rychlostí do 150 km/h.

Porsche

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

O pohon se stará před zadní nápravou uložený zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem 718 koní (528 kW), jenž svůj točivý moment 500 Nm přenáší na zadní kola skrze dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku PDK, jež v režimu ECO, podobně jako u aktuálního Porsche 911, zamezí při uvolnění plynu brzdění motorem.

Tři motory na palubě 

Spalovací jednotce asistuje dvojice elektromotorů, po jednom na každé nápravě. Ten vpředu dosahuje výkonu 117 koní (86 kW), ten zadní přidává 131 koní (96 kW) a Porsche 918 Spyder může počítat s kombinovaným výkonem 806 koní (593 kW) a točivým momentem 780 Nm v rozsahu od 1 000 do 4 000 ot./min. Elektromotory jsou napájeny z li-ionových baterií 6,8 kWh a na palubě vozu se nachází generátor o výkonu 3,6 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Několik obrázků z propagační brožury, jež pronikla do éteru

Ráfky z hliníkové slitiny mají v předu průměr 20 a vzadu 21 palců a obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR20, resp. 325/30 ZR21. Brzdová soustava disponuje uhlíko-keramickými kotouči o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Ve výbavě najdeme také denní svícení z LED nebo elektricky zatahovanou ruční brzdu.

Zajímavosti | Technika | Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Porsche | Hybridy

Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Sériové provedení, jehož cena v přepočtu překračuje hranici 19 mil. Kč (což je mimochodem podstatně více než se původně myslelo), je vybaveno překvapivě luxusně a zákazník se může těšit například na kožené čalounění, audiosystém Burmester 500W s jedenácti reproduktory nebo klimatizaci. Pokud však prahnete spíše po špičkových jízdních výkonech, je pro vás připravena série Porsche 918 Spyder Weissach, která vás v přepočtu vyjde na 21 mil. Kč.

Porsche 918 Spyder Weissach

Tyto vozy se mají vyznačovat hmotností sníženou o 35 kg, čehož bylo dosaženo díky rozsáhlejšímu využití lehkých materiálů, navíc karoserie je namísto lakování potažena plastovou fólií. Chybí klimatizace a rádio, kožené čalounění je nahrazeno nehořlavou látkou a ráfky jsou vyrobeny z hořčíkové slitiny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder v sériovém, do barev Martini zbarveném provedení

Upravený interiér vozů s paketem Weissach je opatřen obklady z uhlíkových kompozitů na palubní desce a dveřních výplních a spolu s ostatními prvky této odtučňovací kúry údajně umožňuje vozu 918 Spyder Weissach zajet kolo na Severní smyčce o 2 s dříve než stroji ve standardním provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jeden z prototypů ověřovací série

V příplatkové výbavě pro standardní Porsche 918 Spyder najdeme také některé prvky, jež jinak náleží edici Weissach. A ceny příslušenství pro základní model jsou opravdu astronomické. Třeba rychlonabíječka, která zkrátí dobu dobíjení z nějakých dvou hodin na 30 min., stojí v přepočtu více než půl milionu korun, hořčíkové ráfky vás vyjdou na tři čtvrtě milionu, fólie namísto barvy snižující hmotnost vozu o 2,5 kg stojí nějakých 300 000 Kč a za možnost přizdvihovat příď vozu na retardérech si připlatíte 225 000 Kč. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků