Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche v Ženevě překvapilo svojí studií 918 Spyder se sedmi sty koňmi výkonu. Zaujme ale i spotřebou tří litrů benzinu na 100 km.

Doplněno 3.3. v 17:00 o sadu nových snímků a dvě působivá oficiální videa Porsche.

Publiku novinku představil prezident Porsche AG Michael Macht, podle něhož má tento sportovní stroj s motorem před zadní nápravou posunout kompromis mezi výkony a ekologií do dousd nevídaných výšin.

Model 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu jen 3,0 l/100 km při emisích CO2 ve výši 70 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky. Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec s výkonem rovných 500 koní (368 kW) a trojici elektromotorů s celkovým výkonem 218 koní (160 kW), takže tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 718 koní (528 kW). Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,2 s a pokořit rychlost 320 km/h, přičemž Severní smyčku údajně zvládne pod 7:30, čímž má být dokonce rychlejší než sériová Carrera GT.

Model 918 Spyder disponuje kapalinou chlazenými li-ionovými akumulátory, rekuperací brzdné energie, speciálním tlačítkem E-Boost pro náhlé potřeby maximální akcelerace a čtveřicí přednastavených jízdních režimů: E-Drive pro jízdu na čistě elektrický pohon, Hybrid využívající výkonu spalovacího i elektrického motoru zároveň, Sport Hybrid se zdůrazněným akcentem na výkony a Race Hybrid určený na závodní trati a jízdu na hranicích fyzikálních zákonů.

Na zadní kola se výkon osmiválcové jednotky přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK a vestavěný elektromotor, další dva elektromotory pohání kola přední nápravy ve stálém převodu. Dobře zi zapamatujte pohled do kokpitu této studie, protože tímto směrem by se měly ubírat budoucí sériové vozy Porsche. Vzhledem k tomu, že novinka vypadá jako konglomerát prvků z typů Carrera GT, Boxster a Cayman, těžko zatím říci, jaký nový model by mohl 918 Spyder předznamenávat. Spekuluje se však o zavedení základní, tedy nejlevnější řady automobilky Porsche, jež by měla stát na platformě Audi R4 (resp. e-tron). Dnes se snad dozvíme více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků