Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Nejenže se chystá model GT3 s manuálem, ale v plánu je také puristická verze v duchu starých Porsche.

Zatímco nové projekty značek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi mohou být ohroženy kvůli aféře Dieselgate, plán automobilky Porsche týkající se budoucnosti ikonického modelu 911 se nemění. Chystají se dokonce speciality a limitované edice, což zrovna nesvědčí o šetření a osekávání nákladů.

GT3 i s manuálem

Pravděpodobně ne ještě v této verzi, ale buď v rámci rozsáhlejšího faceliftu, nebo rozhodně u příští generace modelu 911 se fanoušci klasické koncepce dočkají manuálního řazení i ve verzi GT3. „Naším dlouhodobým cílem je nechat na zákaznících, kterou možnost si vyberou,“ řekl magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Sportovní auta | Ceny | Kupé | Kabriolety | Fascinace | Porsche

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche prozatím nabízí výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, která bez debat zaručuje rychlejší časy na kolo. Ale Porsche zjistilo, že ne všichni zákazníci modelu 911 GT3 chtějí být za každou cenu nejrychlejší. Ta odměna za dobře odvedenou práci za volantem je zkrátka pro některé lidi naprosto zásadní.

Puristická 911 R

V plánu zůstává i novinka v programu 911. Jde o puristický model, o kterém jsme již informovali dříve. Dokonce už byly spatřeny prakticky nezamaskované prototypy, které vypadají jako Porsche 911 GT3 bez agresivního bodykitu. A s ručním řazením, jak popisují typický kolísavý zvuk při řazení autoři špionážních fotek.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Porsche

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Původní plán hovoří o modelu Porsche 911 R, který dostane podladěnou atmosférickou verzi motoru z GT3. Samozřejmostí bude výhradně manuální převodovka, standardní nenastavitelný podvozek, absence volby jízdních režimů a dalších elektronických vymožeností moderních sportovních aut. Původně se mluvilo i o užších pneumatikách na vysokém profilu, ale prototypy zatím obouvají stejné ráfky jako model GT3.

Pro modely GT3 s manuálem a 911 R ale není zaručeno, že budou levnější. Automobilce Porsche už se mnohokrát vyplatilo požadovat za horší a méně vybavená auta v limitovaných edicích příplatek. V této kategorii trhu to zkrátka funguje jinak.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků