Porsche 911 zanedlouho i se čtyřválcem

Ať už se nám to líbí, nebo ne, tlaky na snižování spotřeby se dotýkají všech výrobců automobilů, a to včetně těch opravdu prestižních. A týká se také automobilky Porsche, která nyní disponuje ucelenou škálou modelů a obchodně se jí stále dobře daří. Přesto se její inženýři intenzivně zabývají otázkou, jakým způsobem snížit spotřebu paliva a emise, ovšem při zachování dynamických vlastností jejích vozů. Jako nejefektivnější způsob se zatím jeví nasazení čtyřválcových motorů.

Thomas Krickelberg, šéf vývoje pohonných jednotek Porsche, na nedávné konferenci v Austrálii uvedl, že stávající šestiválec v zádi modelu 911 již byl vyvíjen s ohledem na možnost bez větších problémů snížit v případě potřeby počet jeho válců. Plochý šestiválec uložený za zadní nápravou je již řadu desetiletí typickým znakem sportovních vozů Porsche, po nepříliš dávném přechodu z chlazení vzduchem na vodní a z nepřímého vstřikování paliva na přímé se však zdá, že nakonec bude muset ustoupit i počet válců. Třeba automobily značky Subaru již léta dokazují, že plochý čtyřválec může díky přeplňování poskytovat i z relativně omezeného objemu dostatečné výkonové parametry.

Je známo, že pro redukci zátěže životního prostředí Porsche připravuje také hybridní verzi modelu Cayenne.  

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911, 2009
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků