Porsche 911 Wimmer GT2: 150 koní k dobru

Německému ladiči se podařilo celkem snadno posílit již tak výkonné Porsche 911 GT2. Výsledkem je oslnivých 680 koní výkonu.

V době přísných tolerancí, precizních postupů, kvalitních materiálů a náročných vývojových systémů je až s podivem, jaký dodatečný výkonový potenciál se i ve vyloženě silných motorech skrývá. A to i přesto, že u nich doba velí dosahovat nejvyšší účinnosti a minimalizovat spotřebu paliva a emise.

Proto je trochu překvapivé, že německá společnost Wimmer Rennsporttechnik Solingen objevila v útrobách vozu Porsche 911 GT2 dalších 150 koní (111 kW), a to skrze pouze několik drobných vylepšení. Tento stroj sjíždí z výrobních linek osazen šestiválcovým „boxerem“ s objemem 3,6 l a dvěma turbodmychadly. Wimmer zapracoval na řídicí jednotce a novém výfukovém systému s nízkým odporem, modifikoval standardní hlavy válců a doplnil je „sportovními“ vačkovými hřídeli. V souhrnu výkon narostl na 680 koní (507 kW), což si vynutilo použití nové spojky, která výkon přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Wimmer tvrdí, že se tento výkonový příděl výrazně promítnul do jízdní dynamiky. Jím upravená verze vozu Porsche 911 GT2 tak údajně zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s, akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 9,78 s a třísetkilometrovou hranici pokoří z parkovacího místa za 25,8 s. Nejvyšší rychlost byla přitom stanovena na pro Porsche magické a symbolické hodnotě 356 km/h. Aby mohl řidič plně využít potenciálu vozu, nazouvají lité ráfky o průměru dvaceti palců pneumatiky Dunlop Sport-Maxx GT o rozměru 235/30 vpředu a 325/20 vzadu. Podvozek dostal tužší závěsy H&R, jejichž naladění vozu přináší ještě lepší jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stroj Wimmer GT2 doznal dílčích změn také zvenčí. Zde si všimneme dílů z uhlíkových vláken, z nichž byly vyrobeny kryty zpětných zrcátek, ale také hrana zadního přítlačného křídla. Z téhož materiálu lze mít za příplatek i v podstatě všechny povrchové díly karosérie. Cena za základní sérii úprav je celkem příznivá: činí necelých 30 000 eur, což je zhruba pětina hodnoty celého vozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Wimmer GT2
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků