Porsche 911 Turbo: těšte se na stovku za 3,2 s, 318 km/h a pohon všech kol

Na světě jsou oficiální informace týkající se vrcholného provedení aktuální generace Porsche 911. Nové Turbo dostane plochý šestiválec o objemu 3,8 l doplněný o přímý vstřik paliva a dvě turba. Základní verze vyprodukuje 520 koní (660 Nm), pokud by to ovšem nestačilo, můžete si pořídit silnější Turbo S s výkonem naladěným dokonce na 560 koní a 710 Nm.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která posílá výkon motoru na všechna čtyři kola. Nový systém pohonu 4x4 používá mezinápravovou vícelamelovou spojku a chlazení vodou. Nic podrobnějšího zatím Porsche nezveřejnilo. Výsledkem ale bude podle očekávání velice zajímavý čas při sprintu z nuly na stovku. S paketem Sport Chrono jste na 100 km/h za 3,2 s, Turbo S zvládne stejnou disciplínu o desetinku rychleji. Maximální rychlost činí 318 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tím ovšem u Porsche nekončí. Nové Turbo je vybaveno také řiditelnou zadní nápravou, přičemž kola se mohou podle rychlosti natočit až o 2,8°. Stejně jako tomu je třeba u Laguny Coupe, do 50 km/h se zadní kola natáčí proti těm předním, nad 80 km/h se natáčí stejně jako ta na přední nápravě. Další aktivní záležitostí je aerodynamika. Kromě zadního spoileru se podle rychlosti vysouvá také přední spoiler.

Nové Porsche 911 Turbo dorazí nejprve na německý trh, a to v září. Za turbo zaplatíte 162 055 euro, za Turbo S 195 256 euro. 

 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků