Porsche 911 Turbo: těšte se na stovku za 3,2 s, 318 km/h a pohon všech kol

Na světě jsou oficiální informace týkající se vrcholného provedení aktuální generace Porsche 911. Nové Turbo dostane plochý šestiválec o objemu 3,8 l doplněný o přímý vstřik paliva a dvě turba. Základní verze vyprodukuje 520 koní (660 Nm), pokud by to ovšem nestačilo, můžete si pořídit silnější Turbo S s výkonem naladěným dokonce na 560 koní a 710 Nm.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která posílá výkon motoru na všechna čtyři kola. Nový systém pohonu 4x4 používá mezinápravovou vícelamelovou spojku a chlazení vodou. Nic podrobnějšího zatím Porsche nezveřejnilo. Výsledkem ale bude podle očekávání velice zajímavý čas při sprintu z nuly na stovku. S paketem Sport Chrono jste na 100 km/h za 3,2 s, Turbo S zvládne stejnou disciplínu o desetinku rychleji. Maximální rychlost činí 318 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tím ovšem u Porsche nekončí. Nové Turbo je vybaveno také řiditelnou zadní nápravou, přičemž kola se mohou podle rychlosti natočit až o 2,8°. Stejně jako tomu je třeba u Laguny Coupe, do 50 km/h se zadní kola natáčí proti těm předním, nad 80 km/h se natáčí stejně jako ta na přední nápravě. Další aktivní záležitostí je aerodynamika. Kromě zadního spoileru se podle rychlosti vysouvá také přední spoiler.

Nové Porsche 911 Turbo dorazí nejprve na německý trh, a to v září. Za turbo zaplatíte 162 055 euro, za Turbo S 195 256 euro. 

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků