Porsche 911 Turbo S ve výroční sérii China

Automobilka Porsche slaví desáté výročí své úspěšné přítomnosti na čínském trhu, a to si žádá oslavu. V podobě omezené série.

Je třeba připomenout, že vstoupit na čínský trh bylo pro značku Porsche jedním z nejrozumnějších tahů v její historii. První dealerství Porsche Center bylo otevřeno v centru Pekingu přesně před desíti lety a od té doby se toho mnoho změnilo. Raketové nárůsty odbytu lze procentuelně vyjádřit jen stěží, takže buďme konkrétní: v roce 2002 Porsche Číňanům udalo 27 vozů, vloni jich bylo již 13 856, což z Číny udělalo druhé nejdůležitější odbytiště. Takže je jistě co slavit. Na počest tohoto výročí ve Stuttgartu připravili speciální sérii Porsche 911 Turbo S China 10th Anniversary Edition, jež bude omezena na pouhých deset vozů..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Každý z nich bude vyveden ve speciálním barevném odstínu Gold Bronze, s nímž jdou do kontrastu zejména černě lakované pětipaprskové ráfky klasického vzhledu, matově černá přední kapota z uhlíkových kompozitů nebo tmavé rámečky okolo hlavních světlometů. Snímků interiéru mnoho věru nemáme, přesto je jasné, že se bronzovo černá kombinace přenáší i do něj. Sedadla jsou čalouněna černou kůží a Alcantarou a celkově temný vzhled oživuje bronzově zbarvené stehování. Na předních blatnících a na palubní desce před spolujezdcem najdeme číslované plakety, jež mají posádce i okolí připomínat, že jde o skutečně výjimečný vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce jde o běžné Porsche 911 Turbo S modelového roku 2011 (dostupné však budou výhradně s uzavřenou karoserií kupé), o pohon se tedy stará párem turbodmychadel dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l, výkonem 530 koní (390 kW) a točivým momentem 700 Nm dostupným již od 2 100 ot./min. Navazuje na něj dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK přenášející točivý moment na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci se standardně montovaným paketem Sport Chrono, který zahrnuje také řízený start launch control (vyzkoušeli jsme jej při jízdách s Porsche na Masarykově okruhu) vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s, „dvoustovka“ padne 10,8 s po rozjezdu a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 315 km/h. Je jasné, že všech deset vozů je určeno výhradně čínskému trhu, našinec si tedy musí vystačit se standardním Porsche 911 Turbo S, který se u nás prodává za 4 671 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků