Porsche 911 Turbo S ve výroční sérii China

Automobilka Porsche slaví desáté výročí své úspěšné přítomnosti na čínském trhu, a to si žádá oslavu. V podobě omezené série.

Je třeba připomenout, že vstoupit na čínský trh bylo pro značku Porsche jedním z nejrozumnějších tahů v její historii. První dealerství Porsche Center bylo otevřeno v centru Pekingu přesně před desíti lety a od té doby se toho mnoho změnilo. Raketové nárůsty odbytu lze procentuelně vyjádřit jen stěží, takže buďme konkrétní: v roce 2002 Porsche Číňanům udalo 27 vozů, vloni jich bylo již 13 856, což z Číny udělalo druhé nejdůležitější odbytiště. Takže je jistě co slavit. Na počest tohoto výročí ve Stuttgartu připravili speciální sérii Porsche 911 Turbo S China 10th Anniversary Edition, jež bude omezena na pouhých deset vozů..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Každý z nich bude vyveden ve speciálním barevném odstínu Gold Bronze, s nímž jdou do kontrastu zejména černě lakované pětipaprskové ráfky klasického vzhledu, matově černá přední kapota z uhlíkových kompozitů nebo tmavé rámečky okolo hlavních světlometů. Snímků interiéru mnoho věru nemáme, přesto je jasné, že se bronzovo černá kombinace přenáší i do něj. Sedadla jsou čalouněna černou kůží a Alcantarou a celkově temný vzhled oživuje bronzově zbarvené stehování. Na předních blatnících a na palubní desce před spolujezdcem najdeme číslované plakety, jež mají posádce i okolí připomínat, že jde o skutečně výjimečný vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce jde o běžné Porsche 911 Turbo S modelového roku 2011 (dostupné však budou výhradně s uzavřenou karoserií kupé), o pohon se tedy stará párem turbodmychadel dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l, výkonem 530 koní (390 kW) a točivým momentem 700 Nm dostupným již od 2 100 ot./min. Navazuje na něj dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK přenášející točivý moment na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci se standardně montovaným paketem Sport Chrono, který zahrnuje také řízený start launch control (vyzkoušeli jsme jej při jízdách s Porsche na Masarykově okruhu) vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s, „dvoustovka“ padne 10,8 s po rozjezdu a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 315 km/h. Je jasné, že všech deset vozů je určeno výhradně čínskému trhu, našinec si tedy musí vystačit se standardním Porsche 911 Turbo S, který se u nás prodává za 4 671 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků