Porsche 911 Turbo S ve výroční sérii China

Automobilka Porsche slaví desáté výročí své úspěšné přítomnosti na čínském trhu, a to si žádá oslavu. V podobě omezené série.

Je třeba připomenout, že vstoupit na čínský trh bylo pro značku Porsche jedním z nejrozumnějších tahů v její historii. První dealerství Porsche Center bylo otevřeno v centru Pekingu přesně před desíti lety a od té doby se toho mnoho změnilo. Raketové nárůsty odbytu lze procentuelně vyjádřit jen stěží, takže buďme konkrétní: v roce 2002 Porsche Číňanům udalo 27 vozů, vloni jich bylo již 13 856, což z Číny udělalo druhé nejdůležitější odbytiště. Takže je jistě co slavit. Na počest tohoto výročí ve Stuttgartu připravili speciální sérii Porsche 911 Turbo S China 10th Anniversary Edition, jež bude omezena na pouhých deset vozů..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Každý z nich bude vyveden ve speciálním barevném odstínu Gold Bronze, s nímž jdou do kontrastu zejména černě lakované pětipaprskové ráfky klasického vzhledu, matově černá přední kapota z uhlíkových kompozitů nebo tmavé rámečky okolo hlavních světlometů. Snímků interiéru mnoho věru nemáme, přesto je jasné, že se bronzovo černá kombinace přenáší i do něj. Sedadla jsou čalouněna černou kůží a Alcantarou a celkově temný vzhled oživuje bronzově zbarvené stehování. Na předních blatnících a na palubní desce před spolujezdcem najdeme číslované plakety, jež mají posádce i okolí připomínat, že jde o skutečně výjimečný vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce jde o běžné Porsche 911 Turbo S modelového roku 2011 (dostupné však budou výhradně s uzavřenou karoserií kupé), o pohon se tedy stará párem turbodmychadel dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l, výkonem 530 koní (390 kW) a točivým momentem 700 Nm dostupným již od 2 100 ot./min. Navazuje na něj dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK přenášející točivý moment na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci se standardně montovaným paketem Sport Chrono, který zahrnuje také řízený start launch control (vyzkoušeli jsme jej při jízdách s Porsche na Masarykově okruhu) vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s, „dvoustovka“ padne 10,8 s po rozjezdu a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 315 km/h. Je jasné, že všech deset vozů je určeno výhradně čínskému trhu, našinec si tedy musí vystačit se standardním Porsche 911 Turbo S, který se u nás prodává za 4 671 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků