Porsche 911 Turbo S: 530 koní v sérii

Porsche v Ženevě představí posílení své modelové řady 911 staronovou variantou Turbo S. Výkon přesáhne hranici 500 koní.

Novinka nese označení 911 Turbo S a v porovnání se „standardním” typem 911 Turbo přináší 30 koní k dobru. Dosahuje totiž výkonu 530 koní (390 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm, jež může díky funkci overboost dočasně poskočit až na rovných 700 Nm. Nejvyšší rychlost se však zvýšila jen o 3 km/h na výsledných 315 km/h, přičemž průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu zůstala na téže hodnotě, činí tedy 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model 911 Turbo S se stává vlajkovou lodí celé typové řady, o čemž svědčí jeho bohaté standardní vybavení. V podstatě je tomu tak, že ve voze 911 Turbo S dostane zákazník všechny prvky, které se dodávají u levnějších verzí za příplatek. Porsche 911 Turbo S tak přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, systémem kontroly trkace PTM pro soustavu trvalého přenosu točivého momentu na všechna kola nebo systém Porsche Torque Vectoring (PTV) zahrnující i samosvorný diferenciál na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V základní ceně dostanete navíc pakety Launch Control a Sport Chrono package, které i méně zkušenému řidiči usnadní akceleraci a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,1 s lepší čas v porovnání s podobně vybaveným vozem Porsche 911 Turbo. Na první pohled se novinka vyznačuje devatenáctipalcovými litými ráfky ve stylu RS Spyder s centrální maticí a interiér hostí dvoutónově zbarvené kožené čalounění v kombinacích Black/Crema nebo Black/Titanium Blue. Porsche 911 Turbo S bude dodáváno v obou karosářských verzích, tedy jako kupé i kabriolet, přičemž v showroomech se první vozy objeví letos v květnu.

Prodejní cena byla stanovena na 173 241 Euro za kupé a 184 546 Euro zaplatí zájemci o plátěnou skládací střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo S
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků