Porsche 911 Turbo S: 530 koní v sérii

Porsche v Ženevě představí posílení své modelové řady 911 staronovou variantou Turbo S. Výkon přesáhne hranici 500 koní.

Novinka nese označení 911 Turbo S a v porovnání se „standardním” typem 911 Turbo přináší 30 koní k dobru. Dosahuje totiž výkonu 530 koní (390 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm, jež může díky funkci overboost dočasně poskočit až na rovných 700 Nm. Nejvyšší rychlost se však zvýšila jen o 3 km/h na výsledných 315 km/h, přičemž průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu zůstala na téže hodnotě, činí tedy 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model 911 Turbo S se stává vlajkovou lodí celé typové řady, o čemž svědčí jeho bohaté standardní vybavení. V podstatě je tomu tak, že ve voze 911 Turbo S dostane zákazník všechny prvky, které se dodávají u levnějších verzí za příplatek. Porsche 911 Turbo S tak přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, systémem kontroly trkace PTM pro soustavu trvalého přenosu točivého momentu na všechna kola nebo systém Porsche Torque Vectoring (PTV) zahrnující i samosvorný diferenciál na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V základní ceně dostanete navíc pakety Launch Control a Sport Chrono package, které i méně zkušenému řidiči usnadní akceleraci a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,1 s lepší čas v porovnání s podobně vybaveným vozem Porsche 911 Turbo. Na první pohled se novinka vyznačuje devatenáctipalcovými litými ráfky ve stylu RS Spyder s centrální maticí a interiér hostí dvoutónově zbarvené kožené čalounění v kombinacích Black/Crema nebo Black/Titanium Blue. Porsche 911 Turbo S bude dodáváno v obou karosářských verzích, tedy jako kupé i kabriolet, přičemž v showroomech se první vozy objeví letos v květnu.

Prodejní cena byla stanovena na 173 241 Euro za kupé a 184 546 Euro zaplatí zájemci o plátěnou skládací střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo S
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků