Porsche 911 Turbo: malý facelift a 500 koní

Porsche pro rok 2010 poněkud posílilo svůj model 911 Turbo. Mimo jiné tak pro neúnavné ladiče nastavilo laťku o něco výše.

Ačkoli se vůz na první pohled změnil jen minimálně, konstruktérům se podařilo díky moderním technologiím zlepšit všechny parametry, jež jsou pro sportovní vůz důležité. Jedná se především o snížení hmotnosti a zvýšení výkonu, díky čemuž je nová, v pořadí již sedmá generace typu Turbo v porovnání s dosavadním provedením rychlejší a samozřejmě spotřebuje méně paliva.

Zásadní modifikací této vlajkové lodi řady 911 je použití nového motoru, který nahrazuje stávající jednotku s objemem 3,6 l. Novinka se veřejnosti oficiálně představí na letošním autosalonu v Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová pohonná jednotka má pochopitelně opět šest ležatých válců a zdvihový objem zvýšený na 3,8 l, jedná se přitom o podobný motor, jaký se dává do vozů Carrera S. To znamená především použití přímého vstřikování benzínu, dmychadel s proměnnou geometrií lopatek a ve výsledku nejvyšší výkon rovných 500 koní (368 kW). Kombinovaná spotřeba (jen 14,4 l/100 km) a emise přitom poklesly o 18 % a vůz plní emisní normu Euro V.

Za poklesem spotřeby stojí také alternativní použití dvouspojkové sedmistupňové převodovky PDK (Doppelkupplungsgetriebe) s řazením „pádly” pod volantem (pravá řadí nahoru, levá podřazuje). V kombinaci s PDK lze připlatit za nový třípaprskový volant. Porsche 911 Turbo pro modelový rok 2010 zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne rychlosti 312 km/h. Pokrok zaznamenalo i nastavení podvozku a elektronických systémů včetně PTM (trvalý pohon všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojkou) či PSM (stabilizační systém). Za příplatek se dodávají nové ráfky RS Spyder snižjící neodpružené hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodeje modernizovaného modelu Porsche 911 Turbo začnou v Německu letos na podzim s cenami 145 871 Euro za kupé a 157 057 Euro za kabriolet.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků