Porsche 911 Turbo: malý facelift a 500 koní

Porsche pro rok 2010 poněkud posílilo svůj model 911 Turbo. Mimo jiné tak pro neúnavné ladiče nastavilo laťku o něco výše.

Ačkoli se vůz na první pohled změnil jen minimálně, konstruktérům se podařilo díky moderním technologiím zlepšit všechny parametry, jež jsou pro sportovní vůz důležité. Jedná se především o snížení hmotnosti a zvýšení výkonu, díky čemuž je nová, v pořadí již sedmá generace typu Turbo v porovnání s dosavadním provedením rychlejší a samozřejmě spotřebuje méně paliva.

Zásadní modifikací této vlajkové lodi řady 911 je použití nového motoru, který nahrazuje stávající jednotku s objemem 3,6 l. Novinka se veřejnosti oficiálně představí na letošním autosalonu v Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová pohonná jednotka má pochopitelně opět šest ležatých válců a zdvihový objem zvýšený na 3,8 l, jedná se přitom o podobný motor, jaký se dává do vozů Carrera S. To znamená především použití přímého vstřikování benzínu, dmychadel s proměnnou geometrií lopatek a ve výsledku nejvyšší výkon rovných 500 koní (368 kW). Kombinovaná spotřeba (jen 14,4 l/100 km) a emise přitom poklesly o 18 % a vůz plní emisní normu Euro V.

Za poklesem spotřeby stojí také alternativní použití dvouspojkové sedmistupňové převodovky PDK (Doppelkupplungsgetriebe) s řazením „pádly” pod volantem (pravá řadí nahoru, levá podřazuje). V kombinaci s PDK lze připlatit za nový třípaprskový volant. Porsche 911 Turbo pro modelový rok 2010 zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne rychlosti 312 km/h. Pokrok zaznamenalo i nastavení podvozku a elektronických systémů včetně PTM (trvalý pohon všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojkou) či PSM (stabilizační systém). Za příplatek se dodávají nové ráfky RS Spyder snižjící neodpružené hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodeje modernizovaného modelu Porsche 911 Turbo začnou v Německu letos na podzim s cenami 145 871 Euro za kupé a 157 057 Euro za kabriolet.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků