Porsche 911 Turbo EVOMS: čiperný Američan

Americká úprava německého auta bude znít Evropanovi všelijak. Poslední dílo firmy EVOMS ale rozhodně stojí za pozornost.

Američtí ladiči často obracejí svoji pozornost k německým značkám. Často velmi úspěšně. Pro názornost zmíníme společnosti Switzer Performance z Ohia a Evolution Motorsports Performance Systems (EVOMS) z Arizony, kteřé na svých modifikacích často docilují lepších výsledků než samotné firmy v Německu. Například právě Switzer nedávno představil vlastní úpravu pro vůz Porsche 911 Turbo, jež vykazuje výkon 1 000 koní.

Příliš pozadu však nezůstává EVOMS, jehož nová sada EVT850 vozu umožňuje dosahovat výkonu, tipněte si... Ano, je to 850 koní. EVT850 vychází z dosavadních projektů EVT a nelze ji charakterizovat jako pouhé „votunění“ motoru a přivaření plechů ke stávající karosérii, což je na dnešní tuningové scéně běžným jevem. 

Podle vyjádření EVOMS trval její vlastní vývoj pohonné jednotky 997 Turbo plných osm měsíců, přičemž bylo třeba zlepšit jeho parametry ve všech režimech a pohledech. Kromě jiného byla pohonná jednotka opatřena novými přeplňovacími dmychadly, hlavami válců, ojnicemi, výfukovým systémem s katalyzátory a úprav doznalo chlazení stlačovaného vzduchu a řídicího elektronického systému. Pro zajištění patřičné spolehlivosti byl blok motoru spolu s hlavami vyztužen.

Za tyto úpravy si EVOMS řekně o 49 500 dolarů, případně o 36 900 dolarů, pokud si objednáte modifikaci předchozího modelu EVT700, který vidíte na připojených snímcích. Za tyto peníze dostanete z motoru 997 Turbo 850 koní výkonu a 817 Nm točivého momentu. A není to nijak zanedbatelný posun, vezmeme-li v úvahu parametry standardního provedení, které dává „jen“ 480 koní a 620 Nm. Dynamické paramtery provedení EVT850 nebyly dosud zveřejněny, ale již výkony výchozí verze jsou dostatečně působivé: Porsche 911 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s...

Ale nejde až tak čistě o „americký sen“. Tak trochu paradoxem je, že Američané se soustředí hlavně na techniku a vzhledové úpravy vesměs nechávají na svých evropských kolezích - vyobrazený vůz je například osazen sadou aerodynamických doplňků německé značky TechArt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo EVOMS
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků