Porsche 911 Speedster 2011: ikona se vrací

Porsche vzkřísilo k životu další slavné jméno. Na trh se dostane omezená edice nového Speedsteru na bázi modelu 911. (video)

Porsche chce tímto dílem oslavit čtvrtstoletí, jež letos uplyne od zahájení provozu vlastního individualizačního programu Porsche Exclusive. Nová řada Porsche 911 Speedster je přitom teprve třetím Speedsterem 911 v řadě a navazuje na modely představené v letech 1988 a 1993. Série bude omezena na 356 vozů, což odkazuje na první typ 356 Speedster z roku 1953. Většina z těchto vozů poputuje na severoamerické trhy, premiéra je přesto naplánována na blížící se autosalon v Paříži, kde se světu představí ve společnosti příbuzného modelu 911 Carrera GTS.

Novinka se pokouší adoptovat siluetu bezmála šedesát let starého originálu, k čemuž pomohlo také použití o 44 mm sníženého čelního skla v porovnání se zvyklostmi stávající řady 911. Citelně rozšířená zadní část karoserie byla naroubována z verze 911 Carrera 4S. Rozměrné plastové víko za sedadly nese dva „hrby“, poprvé použité u první 911 Speedster v roce 1988 (série 964), a ukrývá plátěnou, manuálně ovládanou střechu.

Na první pohled si všimneme spoilerů pod předním nárazníkem a na prazích, černých rámů hlavních světlometů a čelního skla, čirých krytů blinkrů nebo nového zadního nárazníku s párem svislých průduchů po stranách. Interiér přináší kombinaci černého koženého čalounění s řadou prvků ze sortimentu programu Porsche Exclusive. Zákazník bude mít na výběr dva odstíny laku, bílou Carrera a modrou Pure, vyvinutou speciálně pro nový Speedster.

Pod zadní kapotou se nachází nejnovější provedení plochého šestiválce s objemem 3,8 l, jenž stejně jako u Carrery GTS bude naladěn na 420 Nm a 408 koní (300 kW), což je o 23 koní více, než u výchozí Carrery S. Kombinován bude výhradně s automatickou sedmistupňovou převodovkou PDK (už i počet 911 dodáváných výhradně s automatem povážlivě roste...) a samosvorným diferenciálem.

Jízdní výkony nebyly zatím uvedeny, ale podle vyjádření automobilky má novinka zrychlit z klidu na 100 km/h kolem 5 s a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h. Průměrná spotřeba by měla činit 10,3 l/100 km a pořizovací cena se přehoupne přes 250 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Speedster 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků