Porsche 911 s elektromotorem: líná dvoutunka od RUFu

Dvorní úpravce vozidel Porsche, německý RUF, před časem avizoval, že svým novým konceptem hodlá vstoupit do „vod elektromobilů“ a nastíní tak další vývoj alternativních pohonů ve třídě sportovních vozů. Původně se mluvilo o tom, že elektromotor a lithiové baterie poputují pod kapotu modelu Cayman, volba ovšem nakonec padla na 911 a to hned z několika technických důvodů. Porsche 911 je z tohoto hlediska lepší volbou zejména kvůli většímu prostoru a systému chlazení, které je pro baterie vhodnější.

Právě jejich osazení se podepsalo na pořádném zvýšení hmotnosti a to až o 550 kg, což je opravdu nezanedbatelná hodnota, celková hmotnost elektrického konceptu se tak pohybuje kolem 1 900 kg. Elektromotor disponující výkonem 150kW/204 koní a točivým momentem 650 Nm je napájen celkem z 96 baterii a podle údajů výrobce vůz vybaven tímto agregátem akceleruje z 0 na 100 km/h za sedm sekund, a dosahuje maximální rychlosti 224 km/h. Dojezd na plné nabití pak činí 250-300 km.

Podle některých spekulací se podobné pokusy chystají provádět i na Ferrari California a časem představí RUF i svůj vlastní sportovní koncept s elektrickým pohonem.

Klepněte pro větší obrázek
RUF 911 Concept
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků