Porsche 911 s elektromotorem: líná dvoutunka od RUFu

Dvorní úpravce vozidel Porsche, německý RUF, před časem avizoval, že svým novým konceptem hodlá vstoupit do „vod elektromobilů“ a nastíní tak další vývoj alternativních pohonů ve třídě sportovních vozů. Původně se mluvilo o tom, že elektromotor a lithiové baterie poputují pod kapotu modelu Cayman, volba ovšem nakonec padla na 911 a to hned z několika technických důvodů. Porsche 911 je z tohoto hlediska lepší volbou zejména kvůli většímu prostoru a systému chlazení, které je pro baterie vhodnější.

Právě jejich osazení se podepsalo na pořádném zvýšení hmotnosti a to až o 550 kg, což je opravdu nezanedbatelná hodnota, celková hmotnost elektrického konceptu se tak pohybuje kolem 1 900 kg. Elektromotor disponující výkonem 150kW/204 koní a točivým momentem 650 Nm je napájen celkem z 96 baterii a podle údajů výrobce vůz vybaven tímto agregátem akceleruje z 0 na 100 km/h za sedm sekund, a dosahuje maximální rychlosti 224 km/h. Dojezd na plné nabití pak činí 250-300 km.

Podle některých spekulací se podobné pokusy chystají provádět i na Ferrari California a časem představí RUF i svůj vlastní sportovní koncept s elektrickým pohonem.

Klepněte pro větší obrázek
RUF 911 Concept
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 56 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků