Porsche 911 s elektromotorem: líná dvoutunka od RUFu

Dvorní úpravce vozidel Porsche, německý RUF, před časem avizoval, že svým novým konceptem hodlá vstoupit do „vod elektromobilů“ a nastíní tak další vývoj alternativních pohonů ve třídě sportovních vozů. Původně se mluvilo o tom, že elektromotor a lithiové baterie poputují pod kapotu modelu Cayman, volba ovšem nakonec padla na 911 a to hned z několika technických důvodů. Porsche 911 je z tohoto hlediska lepší volbou zejména kvůli většímu prostoru a systému chlazení, které je pro baterie vhodnější.

Právě jejich osazení se podepsalo na pořádném zvýšení hmotnosti a to až o 550 kg, což je opravdu nezanedbatelná hodnota, celková hmotnost elektrického konceptu se tak pohybuje kolem 1 900 kg. Elektromotor disponující výkonem 150kW/204 koní a točivým momentem 650 Nm je napájen celkem z 96 baterii a podle údajů výrobce vůz vybaven tímto agregátem akceleruje z 0 na 100 km/h za sedm sekund, a dosahuje maximální rychlosti 224 km/h. Dojezd na plné nabití pak činí 250-300 km.

Podle některých spekulací se podobné pokusy chystají provádět i na Ferrari California a časem představí RUF i svůj vlastní sportovní koncept s elektrickým pohonem.

Klepněte pro větší obrázek
RUF 911 Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků