Porsche 911: „retrotuning“ s karoserií z uhlíkových kompozitů

Ladičská společnost DP Motorsports přestavěla Porsche 911 modelu 1973 s využitím nejmodernějších technologií současnosti.
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 1973 DP
  2. Fotogalerie

Zatímco většina ladičských projektů, které vám pravidelně představujeme, sestává v podstatě jen z několika spoilerů a tvrdších pružin, toto je zcela jiná káva. Německá firma DP Motorsports si totiž vzala do parády Porsche 911 z roku 1973 a přestavěla jej k nepoznání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 (1973) po důkladné přestavbě u DP Motorsports

Nejdůležitější modifikací je sada nových karosářských dílů vyrobených takřka výhradně z uhlíkových kompozitů. Patří do ní střecha, nárazníky, kapota, dveře, všechny blatníky a zadní přítlačné křídlo. Snaha o maximální redukci hmotnosti pokračuje také „očesáním“ interiéru a instalací oken z plexiskla, odlehčeny jsou dokonce i kryty předních i zadních svítilen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Útroby vozu se vyznačují instalací palubní desky a skořepinových sedadel z uhlíkových kompozitů, sedadla i deska jsou navíc částečně čalouněny Alcantarou. O bezpečnost posádky se stará certifikovaná ochranná klec. Autorům této stavby se podařilo snížit pohotovostí hmotnost na pouhých 870 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A nyní k motoru. O pohon tohoto vozu se stará plochý šestiválec s objemem 3,6 l opatřený párem karburátorů (!) se závodními filtry. Dosahuje nejvyššího výkonu 310 koní (228 kW) a navazuje na něj manuálně řazená převodovka G-50, resp. samosvorný diferenciál, výkonná brzdová soustava byla adaptována z modelu Porsche 964. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 1973 DP
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků