Porsche 911: „retrotuning“ s karoserií z uhlíkových kompozitů

Ladičská společnost DP Motorsports přestavěla Porsche 911 modelu 1973 s využitím nejmodernějších technologií současnosti.
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 1973 DP
  2. Fotogalerie

Zatímco většina ladičských projektů, které vám pravidelně představujeme, sestává v podstatě jen z několika spoilerů a tvrdších pružin, toto je zcela jiná káva. Německá firma DP Motorsports si totiž vzala do parády Porsche 911 z roku 1973 a přestavěla jej k nepoznání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 (1973) po důkladné přestavbě u DP Motorsports

Nejdůležitější modifikací je sada nových karosářských dílů vyrobených takřka výhradně z uhlíkových kompozitů. Patří do ní střecha, nárazníky, kapota, dveře, všechny blatníky a zadní přítlačné křídlo. Snaha o maximální redukci hmotnosti pokračuje také „očesáním“ interiéru a instalací oken z plexiskla, odlehčeny jsou dokonce i kryty předních i zadních svítilen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Útroby vozu se vyznačují instalací palubní desky a skořepinových sedadel z uhlíkových kompozitů, sedadla i deska jsou navíc částečně čalouněny Alcantarou. O bezpečnost posádky se stará certifikovaná ochranná klec. Autorům této stavby se podařilo snížit pohotovostí hmotnost na pouhých 870 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A nyní k motoru. O pohon tohoto vozu se stará plochý šestiválec s objemem 3,6 l opatřený párem karburátorů (!) se závodními filtry. Dosahuje nejvyššího výkonu 310 koní (228 kW) a navazuje na něj manuálně řazená převodovka G-50, resp. samosvorný diferenciál, výkonná brzdová soustava byla adaptována z modelu Porsche 964. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 1973 DP
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků