Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 podlehlo ekologické lobby a přešlo na malé přeplňované motory. Ale zase se může pochlubit o litr nižší spotřebou.

Porsche nás naštěstí na tuto událost psychicky připravovalo už dopředu, ale stejně se fanoušek tradičních sportovních vozů s motorem na „té špatné straně“ nemůže ubránit jistému zklamání při pohledu na faceliftovanou ikonickou 911.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na designu jsou velmi kosmetické a na první pohled obtížně rozeznatelné. Důležité věci se totiž dějí vzadu pod víkem motoru. Nově jsou tu přeplňované jednotky

Nejde o design, ten je jistě v pořádku, ale o motor. Jak už bylo avizováno dopředu, i běžný model Porsche 911 přešel na přeplňování a downsizing. Zůstal naštěstí plochý šestiválec, ale má teď objem 3,0 litru. Vzduch už nesaje běžnou cestou, ale tlačí ho do něj dvě turbodmychadla.

Testy | Srovnávací testy | Audi | Sportovní auta | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nemění se označení, opět si koupíte model Carrera a Carrera S. V obou případech se výkon zvýšil o 20 koní proti stávajícím atmosférickým motorům. Větší rozdíl bude znát v točivém momentu, který je vyšší o 60 Nm a především je jeho vrchol k dispozici od 1700 ot./min. až po 5000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift a downsizing se týká celé běžné modelové řady, tedy i kabrioletu. Na modernizaci modelů GTS se teprve čeká. O manuál 911 nepřišla

Porsche 911 Carrera tak nabídne 370 koní a 450 Nm, Carrera S 420 koní a 500 Nm. Spotřeba se pohybuje od 7,4 litru na 100 km pro Carreru Coupé po 7,8 litru na 100 km pro Carreru S Cabrio.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Zrychlení na stovku nyní trvá základnímu modelu s převodovkou PDK 4,2 sekundy, Carrera S to umí už za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je nově 295 km/h, respektive 308 km/h pro model S. A ani o otáčky motor nepřijde. Omezovač zasáhne v 7500 ot./min. a Porsche slibuje typický zvuk nezaměnitelný s ničím jiným.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní blatníky jsou širší, stejně tak zadní kola. Přeplňované motory si vyžádaly úpravu chlazení a proudění vzduchu. Papírová úspora paliva není moc výrazná

V tiskové zprávě se sice nepíše o manuální převodovce, ale ta modelu 911 zůstane. PDK bude nadále za příplatek, stejně tak nové bezpečnostní a asistenční systémy. Zajímavostí je, že aktivní podvozek PASM je nyní standardem i pro model Carrera.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Carrera S může mít za příplatek i aktivní zatáčení zadní nápravy vyvinuté z Porsche 911 GT3 a 911 Turbo. Vzadu dostanete o 10 mm širší pneumatiky (nyní 305 mm), připlatit si můžete za menší sportovní volant a rozšířily se funkce palubního systému PCM. Lepší by měla být konektivita, ze své 911 můžete nyní udělat i Wi-Fi hot-spot. Nechybí ani hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo třeba multikolizní brzda.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zobrazit tiskovou zprávu
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 63 325 km
Cena: 385 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků