Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 podlehlo ekologické lobby a přešlo na malé přeplňované motory. Ale zase se může pochlubit o litr nižší spotřebou.

Porsche nás naštěstí na tuto událost psychicky připravovalo už dopředu, ale stejně se fanoušek tradičních sportovních vozů s motorem na „té špatné straně“ nemůže ubránit jistému zklamání při pohledu na faceliftovanou ikonickou 911.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na designu jsou velmi kosmetické a na první pohled obtížně rozeznatelné. Důležité věci se totiž dějí vzadu pod víkem motoru. Nově jsou tu přeplňované jednotky

Nejde o design, ten je jistě v pořádku, ale o motor. Jak už bylo avizováno dopředu, i běžný model Porsche 911 přešel na přeplňování a downsizing. Zůstal naštěstí plochý šestiválec, ale má teď objem 3,0 litru. Vzduch už nesaje běžnou cestou, ale tlačí ho do něj dvě turbodmychadla.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nemění se označení, opět si koupíte model Carrera a Carrera S. V obou případech se výkon zvýšil o 20 koní proti stávajícím atmosférickým motorům. Větší rozdíl bude znát v točivém momentu, který je vyšší o 60 Nm a především je jeho vrchol k dispozici od 1700 ot./min. až po 5000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift a downsizing se týká celé běžné modelové řady, tedy i kabrioletu. Na modernizaci modelů GTS se teprve čeká. O manuál 911 nepřišla

Porsche 911 Carrera tak nabídne 370 koní a 450 Nm, Carrera S 420 koní a 500 Nm. Spotřeba se pohybuje od 7,4 litru na 100 km pro Carreru Coupé po 7,8 litru na 100 km pro Carreru S Cabrio.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Zrychlení na stovku nyní trvá základnímu modelu s převodovkou PDK 4,2 sekundy, Carrera S to umí už za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je nově 295 km/h, respektive 308 km/h pro model S. A ani o otáčky motor nepřijde. Omezovač zasáhne v 7500 ot./min. a Porsche slibuje typický zvuk nezaměnitelný s ničím jiným.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní blatníky jsou širší, stejně tak zadní kola. Přeplňované motory si vyžádaly úpravu chlazení a proudění vzduchu. Papírová úspora paliva není moc výrazná

V tiskové zprávě se sice nepíše o manuální převodovce, ale ta modelu 911 zůstane. PDK bude nadále za příplatek, stejně tak nové bezpečnostní a asistenční systémy. Zajímavostí je, že aktivní podvozek PASM je nyní standardem i pro model Carrera.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Carrera S může mít za příplatek i aktivní zatáčení zadní nápravy vyvinuté z Porsche 911 GT3 a 911 Turbo. Vzadu dostanete o 10 mm širší pneumatiky (nyní 305 mm), připlatit si můžete za menší sportovní volant a rozšířily se funkce palubního systému PCM. Lepší by měla být konektivita, ze své 911 můžete nyní udělat i Wi-Fi hot-spot. Nechybí ani hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo třeba multikolizní brzda.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zobrazit tiskovou zprávu
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků