Porsche 911 GT3 RSR: do nové sezony v lepší kondici

Začátkem loňského roku představila divize Porsche Motorsport nejvýkonnější verzi modelu 911 s přívlastkem GT3 RSR, s nímž se rozhodla bodovat ve vytrvalostních závodech. Nyní ovšem přichází nová sezona a i tento supersport čeká několik podstatných úprav, aby se v porovnání s konkurencí udržel „v kondici“.

Hned první výraznější změnu můžeme zaregistrovat na předním nárazníku, jehož vzhled musel být v důsledku propracovaného sání mírně pozměněn, změny se nevyhnuly ani předním spoilerům, které jsou oproti předchozímu modelu lépe nastavitelné vzhledem k aktuálním podmínkám. Celkově se nový model může pochlubit i nižší hmotností, kterou dosáhl díky pokročilejší brzdové soustavě a vylepšeným detailům. Nesmíme zapomenout ani na fakt, že konstruktéři osadili do kokpitu nový modernější displej.
Naštěstí u podobných úprav to neskončilo a výrobce se zaměřil i na zvýšení výkonu, 3,8 litrový vysokootáčkový šestiválec totiž uvolnil místo svému čtyřlitrovému sourozenci. Ten sice nedosahuje vyšší výkon, ale zato jej dosahuje v nižších otáčkách. Abychom ale byli přesní, novinka disponuje výkonem 330 kW/450 koní, které však dosahuje již při 7 800 ot./min. Maximální točivý moment sice zůstal stejný (430 Nm), ovšem výrobce slibuje, že jeho křivka je oproti předchozí verzi plošší.

Novinku budeme moci shlédnout i na blížící se čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde se jeho největším rivalem stane zřejmě opět vyslanec ze stáje Ferrari. Porsche 911 GT3 RSR je však k dispozici i pro „běžné“ řidiče, stačí vám na to „pouhých“ 380 000 eur (10,6 milionů Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Porsche 911 GT3 RSR 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků